Här ligger jag nu i sängen, öm, trött men väldigt glad. :)
Igår plockade vi ut våra ägg som jag ruvat på ett par veckor. 
Jag hade en obehaglig känsla av att de skulle ha försvunnit när jag kom till kliniken, typ att jag redan fått ägglossning.
Men de fanns där. :)
Och de var många också, 12 stycken. <3
Vi blev så himla glada när vi fick höra det. 
Vid vårt första IVF så fick vi ut nio stycken, så nu ökade vi med tre. 
:) 
 
Så då var den första etappen avklarad.
Etapp två sker just nu på kliniken. 
Äggisarna ska nämligen få hjälp att bli befruktade med sk ISCI. (Tror af att det heter så)
Labbpersonalen hjälper till genom att välja ut en spermie och med en tunn tunn nål "stoppa in" spermien i ägget.
Sjukt nervös inför morgondagen då vi får veta hur många ägg som klarat sig och delat sig fint.
Har någonstans läst att kvaliteten på äggen kunde bli bättre om man använde Menopur istället för Puregon så det får vi ju hoppas på.
 
Om det är så att ca hälften av äggen är friska och delat sig fint så kan vi få långtidsodla.
Om det inte blev så många fina ägg så blir det insättning redan imorgon.
Hoppas ju lite på långtidsodling och att vi kanske kan få möjligt att frysa något ägg.
Vid första IVF:en så klarade bara sig ett ägg, så vi hoppas på ett bättre resultat denna gång. 
 
Håll tummarna för oss! 
<3
 
Idag är det SNÖSTORM här i stan.
Gisses!
Efter att ha pulsat i 2 dm i 1 km hem från jobbet + knuffat en bil som fastnat så strejkar nu min mage och kropp.
Syster har bäddat ner mig i sängen och nu lagar hon hederlig husmanskost till oss - stuvade makaroner! 
Mums!! 
Kärleken sitter i nån bilkö på väg hem, ska bli intressant att se när han kommer hem.
Det är iaf tur att jag har mina favoriter hos mig dessa dagar då jag är lite skruttig.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0