Har sen helgen kännt mig lite krasslig med ont i halsen och lite hängig. Så idag blev det hemmajobb. Känns lyxigt att ha möjligheten att kunna jobba hemma. Tänkte att det skulle bli en kort dag men det blev det inte riktigt, fick iaf mycket gjort. Och nu är det vila resten av kvällen. :) 
 
Det här med hur man ska ta ut föräldadagar är ju en djungel!!! 
Vi vill ju självklart ta ut så få som möjligt så planen är att vi ska börja med tre dagar i veckan. 
Vårt pyre är ju planerat till den 26-27 augusti men jag tänkte sluta jobba redan 12 juli. Vill passa på att ha semester med kärleken innan hon kommer + att jag vill vara utvilad innan det är dags för förlossningen. 
Så först börjar jag att ta ut semester och det tänkte jag gör ända till den 18 september och efter det börja ta föräldradagar. Jag har nämligen sparad semester som jag behöver ta ut. 
Vi planerar också att säga till mitt jobb att jag kommer tillbaka 1 november 2014 och att min sambo börjar pappaledigheten efter det. Det är planen vi har just nu men det kan ju ändra sig. Känns skönt att man får ändra planen om man vill för november 2014 är ju så långt fram. 
 
Nu ska jag hosta vidare och ta en halstablett till. Tingeling! 

Kommentarer
Postat av: dagijuli

hej där
jag ska ha semester i 3 v innan vår lilla kommr men på mtt jobb sa d att man int får ta semesterdagar efter att barnt är fött... så om hon skulle komma innan min semstr är slut ( bf 24 juli o har sem fram till 24 juli) så måste jag säga till jobbet.. så om det stämmr så får du nog inte ta ut semester fra till semptembr om er lilla kommer i augusti.. men är int helt hundra på det men skriv gärna till mig på bloggen om du hört något annat
trevlig kväll!!

Svar: Hej, jaha, men vilken konstig regel... :/ På mitt jobb så är de väldigt angelägna om att man ska ta ut all sin semester och eftersom att jag har sparad semester från flera år tillbaka så är de ännu mer angelägna. Fick dessutom tipset av en kollega till mig (som jobbar på HR avdelningen) att stoppa föräldraledigheten vid jul för att spara på dagarna och ta ut semester istället. Man tjänar rätt bra på att göra så iom att det är många lediga dagar vid jul. Tänk så det kan skilja sig mellan företag... Kram :)
enmammapavift.blogg.se

2013-06-13 @ 22:18:19
URL: http://dagijuli.blogg.se
Postat av: [email protected]

hej igen=) ok vad bra att d kan göra så jg tror säkert att det är samma på vårt företag men att hon som är min chef är ny och kan inte så mkt ... hon får alltid kolla upp o åtrkomma när jag ställer frågor o så... =)
trevlig helg kram kram=)

2013-06-14 @ 17:14:54
URL: http://dagijuli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0