Jag och kärleken funderade lite på varför vårt andra IVF fungerade men inte vårt första.
Det kan ju helt enkelt vara så att det första ägget inte var tillräckligt starkt för att överleva, men det kan ju också handla om något/några av de förändringar som vi gjorde.
 
Bytte livsstil
Vi gick från att leva i 120 till att leva i 80.
Vi tillbringade mycket mer tid med bara varandra och avstod från att hela tiden flänga hit och dit.
Vi kollade mindre på tv och avreggade oss från facebook.
Började att gå långsamt istället för att springa fram...
 
Akupunktör
Jag gick varje vecka till min akupunktör Sophie.
Av henne fick jag massa örter som jag gjorde avkok på och drack.
 
Värme
Jag höll mig varm och hushöll med min värme.
Alltid mycket kläder på och slutade dricka kallt vatten.
Viktigast var att hålla fötterna varma.
 
Socker
Drog ner sockerintaget.
 
Avslappning och inte stress
Tränade på att slappna av och försökte att inte stressa.
 
IVF-ändringar och ISCI
Vi bytte medicin under IVF:en.
Iställer för Puregon tog vi Menopur.
Isället för Crinone tog vi Lutinus.
Vi fick även hjälp med befruktningen genom sk ISCI.
 
Så vad det var som gjorde att IVF försök två fungerade men inte försök ett är svårt att säga.
Men det här var iaf vad vi ändrade.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0