Jag har i alla tider varit rädd för sprutor och nålar.
Var alltid den som tårarna rann på och som nästan svimmade när man skulle få vaccin eller ta blodprov.
Nu är sprutor och nålar vardag för mig. 
Jag gillar det fortfarande inte men det går bra. Jag svimmar inte och gråter inte. Iaf inte så ofta. ;) 
 
Kör ju Menopur nu, men jag kan säga att jag inte gillar nålarna där. 
De är ju trubbiga och man måste ta i hårt för att få in nålen. :/ 
Sambon gillar dock det här med att blanda själv. Han tanter att han kan titulera sig läkare nu. ;) 
 
Har tagit Menopur i tre dagar nu och idag är det även dags för Cetrotiden. 
Den som kliar så galet mycket....
 
På fredag är det dags för ultraljud också. 
Tiden har gått väldigt fort! 
Tyckte att det kändes som en evighet när vi efter första IVF:en fick reda på att vi behövde hoppa över en månad. 
Men nu är vi här och det blir äggplockning i nästa vecka.
 
Jag är förväntansfull men också rädd... 
Usch va rädd jag är! 
Vill så gärna att det ska börja växa ett litet frö.
<3
 
Och jag har fortfarande dåliga dagar... Har nyss suttit här vid bordet och grinat...
Hade mamma i luren och syster på andra sidan bordet. 
Jobbiga dagar!! 
 
Hatar meningen:
"Tänk inte på det så ska du se att det går bra."
Det är ungefär som att be mig sluta andas. 
DET GÅR INTE!! 
Men visst, jag förstår tanken, och jag försöker!!! 
 
<3
 

Kommentarer
Postat av: PiOmiO

Ja den meningen har man fått höra flertalet gånger tyvärr...=/

Svar: Mmmm, den meningen är väl använd.... Jag vet att de som säger den menar så väl men det är fysiskt omöjligt att sluta tänka på det. Kram!!
enmammapavift.blogg.se

2012-11-27 @ 20:42:56
URL: http://www.piomio.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Läser din blogg varje sag... jag önskar innerligt och hoppas verkligen att det ska gå för er!! Mina tankar är hos er... Önskar att det var lika lätt för alla.. Man ska aldrig ta detta förgivet...

Svar: Tusen tack för dina fina ord och att du tänker på oss, det värmer verkligen i hjärtat! Stor kram till dig!
enmammapavift.blogg.se

2012-11-28 @ 15:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0