Jag gjorde ju mitt första besök hos en akupunktör i förra veckan.
Helt okej besök, lite förvirrat och lite stressat men helt okej.
 
I måndags så hörde wallmarks.org (akupunktören i Skåne) av sig till mig.
Han ville tipsa mig om en akupunktör i Stockholm som han tyckte att jag skulle gå till.
(Jag hade ju gärna besökt wallmarks men det är lite långt till Skåne...) 
Sagt och gjort, jag bokade en tid hos Sophie Lagercrantz.
 
Hade tid hos henne nu i eftermiddags och besöket kändes jättebra! :)
Så det blir Sophie jag väljer!
Hon kändes noggrann och hon ställde många frågor om mig/oss för att kunna ge oss hjälp och rätt behandling.
Akupunkturen kändes betydligt mycket mer än den i förra veckan.
Första nålen gjorde att jag fick sendrag i benet. ;)
Men då vet man ju att det händer något iaf.
Med mig hem fick jag en papperspåse fylld med örter som jag ska göra avkok på.
Ska bli spännande och se hur det smakar. ;)
 
Fick lite instruktioner också som jag måste följa.
1.
Den första grejen är att jag måste vara varm. Jag är ju annars en riktig fryslort som ständigt är kall. Men nu ska vi ändra på det. Långkalsonger, tjocktröja och varma sockor på.
Ska bli spännande att se hur jag löser det här på jobbet. ;)
2.
Den andra grejen är att jag inte ska äta kalla saker. Jag får inte ens dricka kallt vatten...
När jag ska dricka vatten så måste jag koka upp vatten och ta 50/50 kokvatten och kallt vatten i ett glas.
Sitter med ett glas här brevid mig nu och det går bättre än jag tänkt mig även fast det inte är speciellt gott.
3.
Nu är det slut på sockret...
Och här kommer sanningen: Jag är en sockerråtta!
Jag vet att jag kan sluta med godis och allt annat sött, men det är lite tråkigt...
Ska dessutom inte äta så mycket frukt som jag gör då det är massa socker där med.
Dessutom är frukter kalla och där kommer punkt 2 in i bilden igen...
4.
Äta mer protein.
Inga problem!
 
Förutom de fyra råden ovan så ska jag även börja mäta min temeratur varje morgon för att se min temperaturkurva.
Samma tid varje morgon ska det vara.
Tror att det får bli klockan halv sju.
Illa när det kommer till helgen...
 
Så, jag välkomnar mig nu till mitt nya varma sockerfria liv. :)
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0