Så var det tisdag då, dagarna går fort nu!

 

Jag blev ju förkyld här i helgen och ställde in mötet i Norge, och tur var väl det med facit på hand!

I söndagskväll när jag och kärleken satt i soffan och drack te så började jag nämligen få ont i bröstet. Ni vet så där som man kan ha ibland då man inte kan andas in djupt. Har haft så massa gånger innan och det brukar gå över bara jag sitter stilla och tar det lungt en stund.

Men i söndags så ville det inte alls gå över.Jag kände att det blev jobbigare och jobbigare att andas, tillslut blev det så jobbigt att jag tuppade jag av. Några minuter senare så kom ambulansen och hämtade mig.

 

Väl på sjukhuset togs massa prover, EKG och andra tester men man kunde inte hitta vad som var felet.

Efter att vi varit på sjukhuset i sex timmar och läkarna uteslutit fel på hjärtat och blodpropp i lungan fick vi åka hem, då var klockan halv tre på natten. Läkarna kunde inte säga vad felet var men de trodde att de berodde på en muskelinflammation i bröstkorgen. SKÖNT att det inte var något allvarligt! Det jag tänkte på mest på sjukhuset (förutom att oroa mig för att ha hjärtfel eller en propp) var panik inför att ev behöva avbryta behandligen av IVF:en. Som tur var så behövdes inte det. :)

 

Puregon-sprutan som vi skulle tagit klockan 21.00 den kvällen blev framskjuten till 02.30 så vi var lite oroliga om det skulle påverka på något negativt sätt. Ringde och pratade med kliniken på morgonen efter men de sa att det var lungt.

Så nu är jag hemma från jobbet och vilar upp mig.

 

Igår var det dags att utöka antalet sprutor från en varje kväll till två varje kväll. Så från att bara ha tagit Puregon är det nu Puregon + Cetrotide som gäller. Cetrotidesprutan var faktiskt lite värre än Puregon...

Dels så kändes den mer men så fick jag också en allergisk reaktion på magen. Det blev alldeles rött och huden blev "apelsinig". Jäklar va det kliade! Men det gick över efter nån timme.

 

Idag var jag på första ultraljudet för att kolla till äggblåsorna och se om Puregondosen skulle förändras. Allt såg bra ut och jag hade ca: 7-8 äggblåsor. Så nu ska vi fortsätta som vanligt med sprutorna till nästa ultraljud på fredag. Nästa vecka blir det antagligen både utplock och isättning. Såå spännande!

 

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0