Klockan ett idag så planterade vi in ett litet gryn i min mage. Så lycklig! <3
 
Allt gick bra och proceduren var inte särskilt smärtsam, typ som en gynundersökning. 
Och det tog bara några minuter.
Som på äggplocket så fick vi följa allt på en skärm. 
Vi såg livmodern och vi såg när det lilla ägget lades på plats. 
Fantastiskt vad man kan göra! 
 
Vi hade ju plockat ut nio stycken ägg. Av dessa så var det bara ett, lilla grynet, som klarade sig, befruktades och delade sig som det skulle. 
Och vi är så glada över att vi fick ett ägg!! Det kunde ju lika gärna ha varit så att inget ägg klarade sig.
Det var lite olika anledningar till att resterande ägg inte klarade sig. 
Jag tror att det var 2-3 ägg som inte var helt mogna. Några hade inte blivit befruktade och några hade blivit befruktade men inte delat sig som de skulle.
Vårt lilla gryn hade delat sig jättefint och var nu delat i sex celler.
 
Jag och kärleken funderade lite kring att det var så många ägg som det inte gick bra för.
Vi vet ju att jag haft väldigt svårt att bli gravid länge. Kanske kan det vara så att problemet ligger i själva befruktningen?! 
Vi hoppas någonstans att det kan vara så och att det inte är problem när det befruktade ägget ska fastna i livmodern. 
Befruktningen kan vi få hjälp med men att ägget ska fastna kan bara ägget fixa själv.
 
Vi och alla nära som vet om vår resa håller nu tummarna för att vi ska få ett litet knyte i sommar. 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0