Idag hade vi ju tid för äggplock, och det gick jättebra! 
Jag hade med facit på hand inte behövt oroa mig. :) 
 
Vi kom till kliniken strax efter åtta på morgonen och jag fick direkt börja med att byta om till sexiga sjukhuskläder, både skjorta och strumpor. Så snygg jag var! ;) Efter att jag tagit två Alvedon och en Stesolid bäddades jag ner tillsammans med en värmefilt i en säng. 
Sen var det dags för kärleken att göra sin insats och lämna prov medan sköterskan satte en infart på mig. 
Det skulle visa sig att den här infarten var det som skulle göra mest ont av allt, så då vet ni att det inte var så farligt att plocka äggen. :) 
Efter att vi fått vila en kvart på rummet fick vi gå in i operationssalen. 
Där var vår läkare, vår barnmorska och en till läkare som jobbade i labbet och skulle ta emot äggen. 
Alla i fina operatinskläde med nätmössa. Även kärleken fick en sjukhusskjorta och en nätmössa. Söt som socker! :) 
 
Strax innan vi började så fick jag morfin och gisses va det snurrade. Kände mig alldeles berusad och fick en avslappnad och skön känsla i hela kroppen. Var ju även inbäddad i filtar och en värmedyna så jag hade det rätt bra i stolen. :) 
Fick två stycken lokalbedövande sprutor och sen var det dags att plocka äggen. Vi fick följa hela proceduren på en skärm och se när läkaren punkterade alla äggblåsorna och sög ut innehållet. 
Äggblåsorna är ca 2 cm i diameter och äggen är ca 0.1 mm. Väldigt små krabater helt enkelt. 
När labbet fick in första ägget så meddela sköterskan oss det, härlig känsla! :)
Efter ca 10 minuter var det klart och vi fick gå in på vårt rum igen. Mådde lite illa en stund men det gick över snabbt. 
Så kom vår söta sköterska med en välfylld frukostbricka. Sååå gott! Jag hade ju bara fått äta lite yoghurt på morgonen så jag var hungrig. 
Medan vi satt där och mumsade i oss av mackorna och juicen kom sköterskan tillbaka med resultaten. Spermierna var i fin form och nio stycken ägg hade man fått. 
Det känns väldigt väldigt bra! :)
Nu ska äggen och grabbarna få leka i en skål i ett värmenrum till på onsdag då vi förhoppningsvis får sätta tillbaka ett ägg i mig. 
Längtar! <3 
 
Nu har jag börjat få lite ont i magen så det är dags att ta några Alvedon. 
Veckan som kommer är det nu vila, vila, vila som gäller.
 
Längtar till onsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0