Det har varit några riktigt jobbiga dagar…

Gråt och besvikelse är nog orden som beskriver dem bäst…

Tisdagen, då jag tog ledigt, blev en dag med många funderingar.

En välbehövlig dag!! Hade inte klarat av att jobba och träffa människor som skulle fråga hur jag mådde…

 

Jag berättade om vår resa för en gammal kollega till mig och hon tipsade mig om en man i Skåne som jobbar med kinesisk akupunktur. Wallmarks.org.

Började söka lite på ämnet och kunde se att väldigt många (!) som önskar bli föräldrar använder sig av just kinesisk akupunktur.

Hade jag ingen aning om trots att jag ändå läst en hel del på nätet…

 

Sagt och gjort, efter att jag surfat runt på ämnet ett tag så kontaktade jag en klinik som jag tyckte fått mestadels bra omdömen.

Tänker att det ju absolut kan vara värt att testa! :)

Många skriver också att de mår väldigt bra av akupunktur, ett plus bara det!

Fick kontakt med en kvinna vid namn Marietta och fick en tid bokad direkt.

Så igår var jag på min första akupunktur! :)

 

När jag kom till kliniken så satt Marietta i receptionen. Mitt första intryck av henne var att hon var lite smått förvirrad.

Men sen kändes det ändå som om att hon kunde sina saker.

Jag fick fylla i ett formulär med en massa frågor om min hälsa och sen fick jag också ett helt A4 med uppmaningar om hur jag ska leva from nu.

Gisses, vem trodde att jag inte skulle få äta morötter?!

När det väl var dags för nålarna så var jag lite nervös men det gick bra.

När alla nålarna var satta (i pannan, på händerna, på magen, på fötterna och kanske på benen…) så fick jag sen ligga i det nedsläckta rummet och bara vila i ca 30 min.

Väldigt skönt att bara ligga där och lyssna på avslappningsmusiken som spelades.

 

Efter akupunkturen så satt vi ner och pratade lite och jag fick ställa frågor. Hon passade då också på att visa mig en pärm med alla de tackkort som kliniken fått.

Massa brev från nyblivna föräldrar.

 

Så nu har mitt hopp tänts igen och jag är stark nog att kämpa vidare, ett steg i taget! :)

 

Älskade trasselunge! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0