I onsdags så kom den där förbaskade mensen igen. Alltid lika tråkigt att den kommer, men den här gången var det lite mer okej än alla andra. :)
Hade haft väldigt ömma bröst ganska länge så visst hoppades jag på att det kanske redan skulle vara ett växande frö i magen men så var det inte. Kroppen spelar mig spratt! Svårt att veta vilka symptom man ska lita på...
 
Och iom att mensen nu kom så var det dags att börja med sprutorna. Skräckblandad förtjusning. ;) Så himla glad att äntligen vara igång men sprutorna är fortfarande inte trevliga...
Första sprutan tog vi alltså i torsdags, det blev lite tårar och jag blev lite hysterisk i några sekunder men det gick såå bra ändå. Kärleken är så duktig och proffsig! Han stöttar verkligen mig och jag älskar honom så otroligt mycket! <3
Så nu ska vi fortsätta med en spruta (Puregon) varje kväll klockan nio fram till söndag. På måndag så är det sen två sprutor varje kväll... Då är det dags för Cetrotide också så att inte ägglossningen börjar.
Ringde till kliniken igår och berättade attt mensen kommit och att vi nu var igång. Så på tisdag och fredag morgon så är det ultraljud inbokade. Då ska vi se om äggblåsorna växt till sig så mycket som behövs för ett utplock. Håll tummarna tack!! :)
 
 
 
 
 
Har tyvärr haft en stressig vecka på jobbet, kanske inte så konstigt dock då gårdagen var sista dagen på min gamla tjänst. Det var mycket jag ville avsluta och dessutom så ska jag till Oslo på måndag och hålla utbildning så det var det en hel del förberedelser för det också. Men det känns inte bra att stressa just nu... Måste verkligen försöka att ta det lungt och fokusera på mig själv. Lättare sagt än gjort...
 
Idag skulle jag ha följt med kärleken och svärfar för att se när de sprang Lidingöloppet men när jag vaknade imorse så var det med huvudvärk och halsont... Så jag är kvar i sängen. Har inte kommit upp än trots att klockan är kvart över tolv... Men jag tror att vilan är bra!! Det är väl det kroppen försöker tala om för mig...
Planen var att vi skulle hem till ett par kompisar ikväll för att äta middag. Hade verkligen sett fram emot det för det var längesen som vi alla sågs, men vi avbokkade det.
Hade varit lite spännande att få till det här med sprutan ikväll om vi hade åkt till middagen. Sprutan ska ju tas samma tid varje kväll och vi har valt kl 21.00. Vi hade en idé om att gå ut till bilen och ta den - tur vi slapp det. ;)
 
Kvällens nya planer blir att spela tv-spel. Vi lånade hem syrrans Wii när vi var hemma sist, bra sätt att ta det lite lungt på. :)
 
Önskar er alla en riktigt härlig helg!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0