I onsdags förra veckan så var vi ju bokade för ett besök till IVF-kliniken igen.Vi hade tid 14.30 men jag var ute i så pass god tid att jag hann träffa upp min vän lite innan.

Och vet ni – dom hade fått ett plus på sin sticka!!! :) Visserligen så testade hon lite innan utsatt tid men det var ett klart plus.

Och nu några dagar senare så vet jag att strecket höll i sig, så nu bor det en liten bebis i magen. Sååå fantastiskt!!

Vi kramades och skrattade och pratade tills det var dags för mig att gå. Så nu hoppas vi att det snart inte är bara en bebismage utan två, hennes och min. <3

 

På IVF-kliniken träffade vi en jättemysig barnmorska. Alla som vi mött där har verkligen varit fantastiska!

Det vi gick igenom den här gången var hur vi ska ta alla sprutor när det snart är dags. Och gisses va sprutor det kommer att bli!

Vi börjar med Puregon på andra mensdagen. Sen håller vi på med det i ett par dagar. Då är det sen dags för nästa spruta som gör att ägglossningen inte startar.

När det sen är dags för ägglossningen att komma igång så tar vi en spruta för det också.

Min älskling, som kommer att ta alla sprutor på mig, fick teststicka lite medan vi var där. Först fick han börja med att teststicka en skumgummileksak och sen blev det ”på riktigt”.

Men det gick bra. Det gjorde inte ont. Så nu är vi förberedda. :)

 

Efter att vi varit på kliniken så gick vi ner till apoteket för att hämta ut alla preparat. Kan säga att det är tur att det finns högkostnadsskydd!

Totalt så blev det över 15.000 kr för alltihop... Och en hel hög blev också…

 

I helgen som var så var vi i Sälen tillsammans med min syster och hennes kille. På väg till Sälen så mötte vi upp min familj och våra vänner som har sin IVF-bebis i magen.

Sååå fin magen hade blivit!! Hade inte sett den sen v.28 så den hade växt massa. Så gosigt att få träffas! Nästa gång vi ses så kanske bebisen valt att komma ut så jag fick säga hejdå till tjockismagen. :)

 

Denna månad så känns det väldigt dubbelt inför mensen. Jag är på dag 26 nu och min mens brukar komma kring dag 25 till dag 28. Självklart så vill jag ju allra helst inte alls att mensen ska komma alls men samtidigt så vill jag att den ska komma NU om den nu bestämt sig för att komma den här månaden. Vill ju liksom sätta igång!

 

Det närmar sig nu – ååå va vi längtar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0