Då är vi på upploppet av helgen. En riktig "ladda batterierna helg!" 
I fredags gick jag och syster ner på affären och köpte massa god plockmat. Det visade ju sig inte vara det lättaste... Kollade först in ostdisken och konstaterade att det fanns en hel del fin-ostar som var pastöriserade. Bra tänkte vi, en sån tar vi och så kollar vi in livsmedelsverket när vi kommer hem. I värsta fall kunde ju syrran äta osten själv. När vi står där kommer en italienare fram till oss och förklarar att jag kan äta alla hårdostar när jag är gravid. Sweet, då tar vi en sån tänkte vi. Glada i hågen går vi iväg till delidisken för att höra oss för om det möjligen fanns någon god skinka jag skulle kunna äta. Får då hjälp av en fransmann som förklarar att jag inte bör äta någon ost alls när jag är gravid pga risken med listeria men att all skinka går bra att äta.... Förvirrat!! Det hela slutar med att vi tar två kycklingspett och lägger tillbaka osten. Hahaha, det är inte lätt att veta vad man får eller inte får äta. :) 
Till kycklingspetten så köpte vi avokado som vi fyllde med keso med paprikasmak, kex med mjukost på tub, melon, tomater och lite annat gott. En jättemysig tjejkväll - grynets första! <3
 
Igår gick vi ner till centrumet och shoppade. Syster shoppade en jätteläcker kavaj som var på rea och sen blev resten till grynet. ;) En vit stickad mössa med rosett, en vit och rosarandig pyjamas, en helvit body och så en supersöt kofta från moster. Allt från Newbie! Helt klart bästa märket enligt mig! :) 
Efter shoppingen åkte jag ner på stan för att träffa T och skämma bort mig lite. Nya fina långa fransar. :) 
Och på kvällen fortsatte jag och syster i samma anda. Det blev ansiktsmask, fotbad, manikyr, pedikyr och färgning  av ögonbryn. Sååå härligt att få pyssla om sig själv lite.
 
Idag började vi dagen med att baka lite. Syster bakafe chokladmuffins (Mums!!!!!) och jag bakade frallor. Sen sprack himlen upp och vi satte oss ute på terrassen och njöt med nybakade muffins. Och där blev vi sen sittande tills kärleken kom hem vid fyra. 
En väldigt mysig och avkoppande helg! <3
 
Nu håller kärleken på att bygga ihop grynets andra byrå. Det kommer att bli så himla fint! :) 
Och lite senare i kväll kommer vi att avrunda helgen med lite hembakade frallor framför en film. :) 
Sweet! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0