NU är det inte långt kvar!! Gisses, det är nästan lite svindlande... Men så härligt som det bara kan bli! :) 
Det är alltså tisdag idag och på tisdag nästa vecka får vi äntligen hålla vår lilla prinsessa. <3 Kärlek! 
Hon skulle ju iofs vilja komma ut innan men jag tror inte det. Bara för det så vill hon väl ut ikväll..;) 
 
Jag har inga speciella känningar på att det skulle vara på G men vet ju aldrig. Jag har iofs haft liksom lite ilningar i rumpan och ner i benen, det kan ju tyda på att hon trycker på nån nerv neråt. 
Andra "graviditetskrämpor" just nu är annars att det är svårt att sova... Det gör ont att ligga ner, rygg eller vänster sida är det som är alternativen men ibland gör båda ont. Brösten gör inte ont alls. Hade nästan hoppats på att de skulle börja läcka lite snart så att jag skulle få veta att de "funkar". Men det är väl bara att vänta. 
Jag är också väldigt trött! Gisses... Hänger ju sannolikt ihop med att jag sover rätt kasst och behöver upp och kissa flera ggr per natt (utom i natt då det bara var 1 gång - hurraaa!!) och det stör ju sömnen.
Därför är det skönt att kunna ta en tupplur på dagarna nu när jag är hemma. 
 
Kärleken började jobba igår så jag och magen var hemma själv. Blev två tupplurar då. :) Det är lite frustrerande att inte orka lika mycket som innan, jag tror liksom att jag har lite svårt att acceptera det. Hade det varit "som vanligt" så hade jag antagligen redan städat hela lägenheten och bakat lite bröd eller nått. Att sitta still och göra ingenting tycker jag är rätt långtråkigt. Men kroppen säger ifrån nu så det är väl bara att lyda. :) 
Har iaf gjort en lasagne som står i ugnen, tänkte frysa in lite mat så att det finns matlådor, har hört att det behövs första tiden. ;) 
 
Igår var jag och magen och hälsade på gamla kollegan M och hennes lilla B. Lyckades glömma telefonen med M:s telefonnummer hemma så dejten höll på att bli inställd. Lyckades dock ta med mig jobbtelefonen (som hade två pluppar på batteriet) så med hjälp av kärleken lyckades vi precis lösa situationen innan mitt batteri tog slut och jag fick gå på dejten. :) Men gisses va arg jag var... *suck* Tårarna var inte långt borta... Det här med att vara gravid gör att hormonerna sprutar åt alla håll ibland. ;) 
Väl där så hade vi några mysiga timmar ihop. Jag fick gossa med lilla B som var sååå sockersöt. <3 
Fick även lite presenter av M, bla en pyjamas och lite "bröst-hjälp" som läckageskydd och värmekuddar. 
 
Idag 13.30 ska vi på narkosbesömning på sjukhuset, ska bli spännande! Kärleken kommer och hämtar upp mig vid ett sen drar vi dit. 
 
Just det ja, glömde att berätta att folk nu verkligen ser att jag är gravid. ;) När vi var på väg med våra fyra fulla matkassar på väg hem från bilen häromdagen så kom kärleken efter att vi gått en bit på att han glömt nycklarna i bilen. Han lämnade mig då på gångstigen tillsammans med kassarna. Då kommer det fram en dam i 70-års åldern  och frågar hon jag behöver hjälp att bära. Så sött! <3 Jag förklarade att min sambo var på väg men tackade så mycket för att hon erbjöd sig. :) 
Och igår när jag åkte tunnelbana så var det fullproppat med folk. Då frågade en kvinna mig om jag ville sitta. <3 Så omtänksamt! Jag tackade ja till platsen och gav henne ett varmt tack. 
 
Nä, nu måste jag hoppa i klädern, äta lite lunch och göra mig klar. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0