Igår så kikade jag på nätet vilket stjärntecken lillskrutt kommer få och om hon som kommer som planerat på tisdag 20 augusti då blir det ett litet lejon som flyttar in här hemma. :) <3 Samma som sin moster. <3 
Jag är Fisk och kärleken är Stenbock/Vattuman (beroende på vilket horoskop man kollar på). 
 
Igår kväll så sprang kärleken midnattsloppet här i stan. Vi åkte tillsammans med syster och M ner på stan för att heja på. Jättetrevligt arrangemang med massor av folk och härlig stämning. 36000 löpare i år. 
Nästa år så planerar vi att springa alla fyra så då får mamma och pappa komma ner och vara barnvakt. :)
 
Idag är det söndag och vi började dagen med en storstädning av lägenheten. *puh* Det var lite jobbigt men känns så skönt nu när det är klart! Allt dammtorkat, golven dammsugade och torkade + badrummet städat. Sweet! 
Har även bäddat lillskruttens säng. <3 
Till lunch tänkte vi äta stuvadade makaroner och bacon men då vi inte hade någon mjölk så slutade det med att vi tog en hamburgare på stan. Gott och onyttigt. ;) Vi passade på helt enkelt, snart blir det inte fullt lika lätt att gå ut och äta. 
Efter lunchen gick vi och handlade inför veckan. Det blev dock inte så mycket handlat iom att vi inte kommer att vara hemma så mycket. Vi räknar med att vi kanske få åka hem från BB på torsdag om allt går som det ska. 
Jag har varit jätteseg med att packa BB-väskan... Men nu är allt snart packat iaf. :) Att jag är så sen beror väl på att vi vet vilken dag det är planerat att hon ska komma. Hade vi inte varit inplanerade för ett snitt hade det nog inte riktigt varit samma sak. 
Efter lunchen så tog vi en powernapp på en timme, sååå skönt!! Och nu sitter jag här och bloggar medan kärleken är på gymmet och tränar. Klockan sex ikväll så är vi bortbjudna på middag till lillasyster och M. Det blir sista gången som de får se magen, nästa gång så blir det bebis istället. <3
Det är så mycket som är "sista gången med magen" just nu. :) Kommer nog att sakna magen när den väl är borta men då har vi ju en prinsessa här istället. 
 
Jag och kärleken har ju tdigare gissat vikten och längden på sessan och nu har även resten av min familj gjort det. Och så här ser det ut: 
Kärleken: 3625 g, 52 cm
Jag: 3478 g, 52 cm
Mamma: 3620 g, 50 cm 
Pappa: 3240 g, 51 cm
Syster: 3703 g, 51 cm
 
Läste i en mammatidning lite frågor som par hade fått svara på innan de blev föräldrar. Tyckte att det var lite kul att läsa så jag och kärleken tänkte också göra det. :) 
De här frågorna ska vi svara på:
 
Vilka namnfunderingar har du till bebisen?
Vad längtar du mest efter just nu?
Vad tycker du är svårast just nu?
Vad ser du fram emot att göra med bebisen?
Den här personligheten tror jag att vår bebis kommer att ha:
Vad tycker du har varit jobbigast med graviditeten?
Vad tycker du har varit bäst med graviditeten?
Hur ser du på förlossningen?
Hur känns det att bli pappa/mamma?
Hur vill du vara som pappa/mamma?
Vilka styrkor tror du att du kommer att ha som förälder?
Vad hoppas du att ditt kommande barn ärver från dig respektive din partner?
Vad är det bästa med M/L som pappa/mamma?
Vad vill du absolut undvika som förälder?
Vad skrämmer dig mest med att bli förälder?
 
Nu dags att börja fixa sig lite inför middagen ikväll. :)
Tingeling! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till imorgon, så mysigt att ni får träffa er flicka imorgon :-)

Linda f

Svar: Tack så mycket Linda! :) Hoppas att ni också får träffa ert lilla mirakel snart! <3 Kram till dig!
enmammapavift.blogg.se

2013-08-19 @ 15:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0