Igår så kom vi vi då hem till stan igen. Haft en väldigt skön semester med fina soldagar och underbara människor runtomkring. :) Men nu känns det riktigt fint att vara hemma igen. Sova i vår egen säng och inte ha alla kläder i en väska. 
 
Den sista dage hemma i Dalarna tog vi det ganska lungt. Vi plockade hallon och äpplen på gården och myste runt lite allmänt. På eftermiddagen hade vi kräftskiva med släkt och vänner. Jädrans va gott det var med kräftor! 
Det var min önskan om att ha en kräftskiva då vi ju inte riktigt vet hur det blir med kräftskivor i höst när vi har fått vår lillskrutt, bäst att passa på liksom. ;) 
 
Dagens efter kräftskivan, dvs igår, så satte vi oss i bilen och drog hemmåt till stan igen. Innan vi åkte så knäppte kärleken ett kort på mig, mamma, pappa och syster tillsammans med magen. Nästa gång i ses så är magen borta och prinsessan här. <3
På vägen hem så stannade till en sväng hos svärmor för lunch, kycklinggryta med ris och blåbärssoppa till efterrätt. Gott! 
 
Väl framme  stan så var det dags att besöka vår BM. 
Hon fick då reda på att vi bestämt oss för snitt och hon tyckte att vi gjort rätt beslut. Hon frågade oss om vi hade några tankar eller frågor kring förlossningen och vi pratade lite kring det en stund. Jag känner mig inte speciellt nervös just nu men jag misstänker att det blir lite värre när vi väl är på plats och det är dags. Ska försöka att fokusera på min målbild vilken är att få lillskrutt på bröstet. <3 
Vi tog ett nytt blodvärde och det var 115 denna gång. :D Tom högre än mitt startvärde som var 114!! Så skönt! Men jag ska fortsätta med Niferex då 115 ändå inte är överdrivet högt. Under förlossningen så förlorar man ju lite blod så det är bra att få upp värdet lite ytterligare. 
Vikten var 66,3 kg vilket innebär att jag nu gått upp ca 10 kg. 
Blodtrycket var 105/60 (tror jag) och SF måttet 31. Så vi ligger fortfarande precis innan för gränsen på kurvan. :)
Iom att vi nu ska snittas den 20 aug så avbokade vi de två kommande besöken med BM. Nu är det snart dags att gå till BVC ist för MVC, spännande! :) 
 
På kvällen igår så åkte vi hem till våra vänner H&H som bjöd på kvällsfika och tårta för herr H som fyllt år. En trevlig kväll! Roligt att hinna träffa allihop en gång innan skrutten kommer ut. 
 
Jag och kärleken har börjat gissa lite vad vårt lilla mirakel kommer att väga när hon kommer ut. 
Kärleken tror på 3625 gram och jag tror på 3478 gram. Hihi, ska bli intressant att se vem som kommer närmast. Om 11 dagar vet vi! :D <3 
 
Klockan är nu 11.21 och det är kärlekens sista semesterdag. Vi har inte hunnit göra så mycket idag ännu. Det var en tuff natt för mig som drömde mardrömmar igen... *suck* Så vi tog lite sovmorgon. Nu står kärleken och stryker skjortor inför jobbstarten och jag myser i soffan med bloggen. 
Planen för dagen är att titta igenom alla bilder som vi nu fått från fotografen och välja ut de som vi tycker är bäst och sen kommer fotografen att redigera dem åt oss. Kul! :) 
I kväll så är vi bjudna på middag hos en väninna till mig (K+F och lilla Em). Vår andra väninna M och lilla L kommer också. Lilla L har vi inte träffat ännu så det ska bli mys att gå gosa lite bebis. 
 
Här kommer nu äntligen en bild från vår dag hos fotografen. :) 
 
 
Ha en riktigt härlig fredag!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0