Vilka namnfunderingar har du till bebisen?
Tova, Signe, Selma, Tilde, Wilda och en hög till. 
Vi kommer inte att kunna bestämma oss innan vi träffat henne. 
 
Vad längtar du mest efter just nu?
Efter att få hålla min dotter för första gången och gosa med henne. 
 
Vad tycker du är svårast just nu?
Att vänta...
 
Vad ser du fram emot att göra med bebisen?
Att få ha henne nära och överösa henne med kärlek! 
 
Den här personligheten tror jag att vår bebis kommer att ha:
Jag tror att hon kommer att ha en stark egen vilja - på gott och ont. ;) 
Jag hoppas också att hon blir en stark, glad, omtänksam och vänlig person som bryr sig om sina nära och kära. 
 
Vad tycker du har varit jobbigast med graviditeten?
De första veckorna fram till ca: v.14 var jobbiga då jag mådde illa nästan dygnet runt. 
Annars så har jag haft en väldigt bra graviditet och ska inte klaga. :) 
 
Vad tycker du har varit bäst med graviditeten?
Att känna vår lilla prinsessa sparka och rulla runt i min mage. Ren kärlek! <3
 
Hur ser du på förlossningen?
Just nu så fokuserar jag på min målbild vilken är att få hålla vår dotter i mina armar för första gången. 
Iom att det blir kejsarsnitt för oss så blir det nog ganska mycket att bara "hänga med" och göra som läkarna säger. Jag kommer ju inte att ha några egna val att göra som tex vilken bedövning jag vill ha, vilken ställning jag vill föda i osv som jag skulle ha haft om det hade varit en vaginal förlossning. 
Jag skulle inte ens kunna tänka mig att föda utan min älskade vid min sida. Han kommer att vara den som är mitt största stöd och som kommer att kunna få in mig på rätt spår om jag skulle tappa fokus. <3
 
Hur känns det att bli pappa/mamma?
Att bli mamma är något som jag längtat efter i så många år. Att det nu är dags imorgon är rent magiskt! Det ska bli så fantastiskt härligt och jag känner mig så laddad.
 
Hur vill du vara som pappa/mamma?
Jag kommer att vara en väldigt kärleksfull mamma eftersom att jag tror på mycket kärlek i uppfostran, det är så jag blivit uppfostrad. :) Men jag kommer också att sätta tydliga gränser. 
 
Vilka styrkor tror du att du kommer att ha som förälder?
Förutom ovan så tror jag att jag kommer att vara en lyhörd och förstående förälder.
Mitt mål år också att stötta min dotter så att hon får både en bra självkänsla och ett bra självförtroende.
 
Vad hoppas du att ditt kommande barn ärver från dig respektive din partner?
Jag hoppas att hon får sin pappas driv, mod och framåtanda. Det blandat med min omtänksamhet, sociala förmåga och vänlighet blir nog en bra kombo. :)
Sen hoppas jag att hon ärver sin pappas ögonfransar och hårkvalitet. Från mig kan hon få huden och färgtonerna. :)
 
Vad är det bästa med M/L som pappa/mamma?
Jag tror att M kommer att bli den bästa pappan i världen! Han kommer att vara kärleksfull och älska sin dotter för den hon är. Han kommer att sätta gränser och se till att uppfostra henne till att bli en bra människa. 
 
Vad vill du absolut undvika som förälder?
Jag vill att vi ska dela på barnuppfostran så att vår dotter varken blir mammig eller pappig. Hon ska kunna vända sig till oss båda. 
Jag vill inte att hon ska bli blyg för andra människor så därför kommer vi att lämna över henne till våra nära och kära så ofta vi kan.
Jag vill att vi som föräldrar alltid ska ha en enad front så att det inte blir förvirrat vad som gäller. 
 
Vad skrämmer dig mest med att bli förälder?
Att jag inte skulle vara en bra förälder. Usch så hemskt det skulle vara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0