Vilka namnfunderingar har du till bebisen?
Selma eller Moa
 
Vad längtar du mest efter just nu?
Att förlossningen ska gå bra och att vi ska få komma hem och lära känna varanda i den nya familjen.
 
Vad tycker du är svårast just nu?
Att föreställa sig hur det kommer att bli med en ny familjemedlem. Nu är vi ju bara två och man kan planera och enkelt resa bort eller boka upp helgerna på diverse aktiviteter. Det ska vi fortsätta med den men det kommer bli en aning mer som måste packas ner och tänkas på.
 
Vad ser du fram emot att göra med bebisen?
Att få hålla den lilla flickan nära, hud mot hud och bara gossa!
 
Den här personligheten tror jag att vår bebis kommer att ha:
Jag hoppas att det blir en glad och lugn liten krabat. Det var jag själv när jag föddes. Sambon var tydligen en kräkbebis så vi får väl se hur det blir..:)
 
Vad tycker du har varit jobbigast med graviditeten?
Inget speciellt men som kille så förstår man ju inte riktigt hur det har känts när bebisen ha sparkat och snurrat. Det hade varit kul att känna men det är ju lite svårt...
 
Vad tycker du har varit bäst med graviditeten?
Att min sambo har haft en ganska smidig graviditet utan större krämpor eller problem. Sen att vårt lilla underverk har krånglat med allt från IVF till sätesläget får man ju liksom acceptera.
 
Hur ser du på förlossningen?
Det ska bli spännande. Det hade varit kul att få vara med om en "riktig" förlossing också men det tar vi nästa gång. :)
 
Hur känns det att bli pappa/mamma?
Det ska bli jättekul och spännande. Vi har dessutom ganska många nyblivna föräldrar i vår umgängeskrets så man har ju varit lite avundsjuk ett tag nu.
 
Hur vill du vara som pappa/mamma?
En snäll, glad och energirik pappa som har tid för sina barn.
 
Vilka styrkor tror du att du kommer att ha som förälder?
Jag hoppas att våra barn kommer att se upp till oss som föräldrar, respektera oss och göra som vi säger.
 
Vad hoppas du att ditt kommande barn ärver från dig respektive din partner?
Jag hoppas hon ärver mitt mod och kreativitet och min sambos energi och sociala kompetens. Då kommer hon gå grymt långt! :)
 
Vad är det bästa med M/L som pappa/mamma?
Att vi håller sams och tänker likadant. Jag är övertygad om att vi kommer att tänka likadant när det gäller barnuppfostran.
 
Vad vill du absolut undvika som förälder?
Att inte ha tid för sitt barn / sin familj.
 
Vad skrämmer dig mest med att bli förälder?
Att vår lilla flicka blir ett sånt där bortskämt barn som gråter och skriker på affären över att hon minsann skall ha godis fast vi föräldrar sagt nej. Usch, hemska tanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0