Den 22 november åkte vi alltså hem till mormor och morfar och här är vi fortfarande kvar. :) Det är så mysigt att vara här hemma och att Selmis får umgås med släkten. 
Vi har varit här i ca 1.5 vecka nu men imorgon är det dags att åka hem igen. Då blir det tåget och den här gången får vi sällskap av moster också. åKan säga att det är väldigt skönt att ha sällskap på tåget för det är inte helt okomplicerat att åka med en liten bebis. Sist bytte vi ju bajsblöja på tåget och det kändes som om vi bytte åkandes i en virvelvind. ;) 
 
Den tiden vi varit här har vi mest umgåtts med nära och kära. 
Den 23/11 fyllde min bästa vän 40 år så då var vi och firade honom med massa paket. :) Han hade öppet hus hemma i deras hus så det var fler än vi som ville fira.
Den 29/11 fyllde min gudson år (min bästa väns son) så då blev det öppet hus igen och massa paket. 
Den kvällen var dock Selmis jättearena och ledsen. Har aldrig sett henne så ledsen. Hon var hysterisk och det gjorde så ont i mammahjärtat. Det verkade som att hon hade ont i magen men det var svårt att säga. Blev lite rädd att hennes förmodade magont skulle ha något att göra med att jag åt en äppelkaksbit som var gjord på icke mjölkfritt margarin nån dag innan. Efter ett tag så lugnade hon dock ner sig och somnade i min famn när hon ammade. Bävade sen för en jobbig natt men den blev bra. Mormor, morfar och moster hade anmält sig till jour under natten men det behövdes inte. Söta de är. :) 
Den här kvällen så bestämde jag mig för att börja att testa lite mjölkprodukter igen, tyckte att det var ett bra tillfälle . Så jag fikade lite med bitar som innehöll mjölk. Och än så länge så har vi inte märkt nått! Håll tummarna för att det fortsätter så! 
 
Häromdagen var jag, moster och Selmis på julmarknad här i byn. Det var första gången det ordnades här och de hade gjort det så himla julfint och mysigt! Vi köpte lite knäck och en julstrumpa till lillskruttan. 
Även tomten var där men Selmis missade hela alltihop då hon sov. 
Det var en otroligt blåsig dag (i Stockholm var det storm) så när vi gick hem höll vi verkligen på att blåsa bort! 
 
Under er tiden vi varit här hemma så passade jag och min gudsons mamma på att gå på SPA. <3 Gud så härligt det var! Vi hade båda två hjälp av våra mammor (och Semlans moster) som barnvakt. Guld värt! 
Jag valde en thermalinpackning som bestod av att jag blev insmord med en her svart lera på hela kroppen. Sem blev jag inpackad i en stor värmefilt och medan jag låg där fick jag ansiktsmassage. Det kändes verkligen lyxigt! 
Innan vi gick från SPA salongen så passade jag på att köpa en present till världens bästa moster som gillar Kerstin Florians produkter. 
 
Vi har även bowlat när vi varit här uppe. Jätteroligt även fast det blev lite springande fram och tillbaka med Selmis. Mormor hade anmält sig som förste barnvakt så Selmis och mormor hängde med varann. De började med en lång prommis trots det kyliga vädret. Selmis sov som en stock. :) 
 
Babyrytmik har vi också varit på och det var verkligen något som både jag och Semlan gillade. :) Det var Malin och Livia som lockade med oss. Så babyrytmik vill vi gärna gå på när vi kommer hem till stan igen. 
Efter babyrytmiken så blev jag bjuden på bio av moster. Vi såg Hunger games 2. Rekommenderar den filmen! Tack syster för en väldigt trevlig kväll och tack mamma och pappa för barnvaktningen. <3
 
På onsdagen var vi på Änglagården på sopplunch igen. Selmis gammelfarbror Gunnar + Göran plus gammelfaster (Tytta) var där och det är alltid lika roligt att ses. 
 
Och då har det ju varit första advent också. Vi började morgonen med glögg och pepparkakor framför brasan och årets första avsnitt av julkalendern. Sen fortsatte vi dagen med att baka lussebullar och kanelpinnar. Till middag blev det lutfisk - sååå gott! :) 
 
Så var det då måndag idag och vi hade planer på att åka in till parken för att käka lunch, sen skulle vi åka till Malin och Livia och deras nya hus och fika och tillsist skulle vi ta en prommis med Malin och Oskar. Men allt det där blev inställt eftersom att Selmis vaknade med feber. :( Lilla skruttan var så varm under natten och när vi tog tempen på morgonen så visade den 38,7 grader. :(  
Dagen blev istället så att jag åkte in till stan och handlade lite medan Selmis var hemma hos mormor och moster. 
Och nu ligger sessan på morfar och sover. 
Vi hoppas på att kunna åka hem imorgon för vi vill träffa pappan. <3 Håll tummarna för att febern ger med sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0