Även fast det är jättehärligt att vara hemma hos mormor och morfar så är det också lika härligt att komma hem till stan igen. Hem till kärleken och hemmet. <3
 
Tågresan gick okej. Selmis hade lite svårt att sova eftersom att SJenvisas med att ha VÄLDIGT hög volym på sina utrop... Grr! Så på fyra timmar sov hon nog sammanlagt 30 minuter. På tok för lite! Det var iaf guld värt att ha sällskap av moster på tåget. Det var skönt med lite avlastning!
När vi kom hem var skruttan sååå trött. Hon sov fyra timmar i sträck innan det var dags att amma igen. Tyvärr så gick ju inte vi och la oss då så vi fick inte fyra timmars sovtid i sträck... :) 
För det mesta (90% av tiden) så sover Selmis mellan 1,5 till 2 timmar mellan varje ammning. Det är faktiskt lite drygt... Funderar allvarligt på att börja introducera ersättning som hon kan få på kvällen för att se om hon sover lite längre pass. Men det är också läskigt att gå ifrån helammning nu när vi äntligen fått det att funka. Jaja, vi får fundera lite på det där. 
 
I förrgår så var jag på julfest med jobbet. Sååå kul att få komma ut lite och träffa kollegorna. :) 
Men det var nära på att det inte blev någon julfest alls för mig... 
Klockan tre så hade jag bokat tid på Make Up Store här nere i centrum för att lyxa till det med en sminkning dagen till ära. Moster var gullig och tog hand om Selmisen under tiden. 
När jag skulle smita iväg så sov Selmis så då pumpade jag ur mjölk så att moster skulle kunna ge Selmis flaskan när hon vaknade. Det gick inte alls och skruttan gallskrek en timme. :( Åååå stackars moster!!! 
Strax innan fyra då jag precis var på väg hem så ringde syrran och sa att det vore bra om jag kunde skynda mig hemåt. Jag sprang! :) Väl hemma så hittade jag två gråtande tjejer. Tröstade den ena med tutten och den andra med en bamsekram. <3 Vår lilla krångelfia!
Att hon inte tog flaskan kändes ju inte bra iom att jag skulle iväg. Men jag tog på mig cocktailklänningen, strumpbyxorna och de svarta pumpsen och drog till jobbet. Mötte upp kollegorna och hoppade på bussen som skulle ta oss till det hemliga stället där julfesten skulle hållas. Det blev på Nalen inne i stan. :) Jättefin lokal!
Innan vi hunnit sätta oss till bordet och få in förrätten fick jag ett sms från kärleken:
"Hej älskling, hur går det för er? Äter ni? Här går det inte alls... :'("
Gick direkt ut och ringde upp. Hon vägrade flaskan... Kärleken skulle dock göra nått försök till och jag skulle få äta förrätten. Under tiden vi åt kom ett glädjande sms att prinsessan till slut tagit flaskan medan hon låg  och kollade på tv. Skönt!! Så jag fick stanna och äta även varmrätt och efterrätt. Grymt god mat! :) 
Efter det så tackade jag för mig och tog en taxi hem till mina älsklingar. 
 
Igår så var det tanken att jag och syrran skulle gå på julgalan på Tele2 arena. Men efter att ha varit på julfest och sovit för lite så bestämde jag mig för att stanna hemma. Jag pallade helt enkelt inte. Så jag gav bort min biljett till syrrans sambo så fick de gå. Och med facit på hand så var det tur att jag inte gick för de var hemma först klockan ett på natten. Då hade jag nog knappt överlevt. ;) 
 
Idag så har vi inte gjort speciellt mycket. Just nu så sover skruttan och jag hoppas att hon sover en bra stund till för natten var lite besvärlig. Hon var täppt i näsan och så var vi tvugna att byta bajsblöja mitt i natten.
Tanken var annars att vi skulle hem till Erika och Elise men vi orkar inte.
 
Stormen Sven har dragit in med full kraft över landet och hemma hos mormor och morfar har det kommit över 2 dm snö. :D Här har det kommit noll... :( Hoppas snön stannar kvar där hemma tills vi kommer hem nästa gång. 
 
Ikväll blir det julgransklädning och pyntning. :D MYS! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0