Just nu är det ganska tufft att vara mamma till lilla fröken S. Den lilla damen är verkligen bestämd! 
Och just nu verkar hon vars inne i någon fas, en jobbig sådan för hon vill inget annat än att bli buren. Puh!! 
Lägger man ner henne eller sätter ner henne så gnäller hon på en gång...
 
I förra veckan så gick hela familjen till vår psykolog på BUP. Kändes bra att vara där allihop och prata.
 
I torsdags så var jag och Selma hem till Erika och lilla E på besök. Selma var i högform halvs tiden och surig som en citron resten av tiden. Men vi hade trevligt iaf. Vi började med en prommis och sen käkade vi lite lunch tillsammans. 
På torsdagskvällen kom syrran över till oss då vi sen länge bokat in att vi skulle ha luciamys på fredagsmorgonen. 
Älsklingen fick sova i soffan och jag, Semlan + moster sov i sovrummet. 
Första gången syrran delade rum med en liten bebis och på morgonrn kunde hon med säkerhet säga att det inte var helt lätt att sova. Hehe! :) 
På morgonen myste vi med glögg och pepparkakor i sängen. Semlan var dock inte lika pigg på luciamys som vi men det blev lite myst iaf. :) 
 
Det var i fredage som lilla S började bli väldigt hängig och bara nöjd när någon bar på henne. Inget dög åt den lilla damen och jag var väldigt glad att moster hängde med oss nästan hela dan annars hade jag nog blivit knäpp. 
Innan syrran åkte hem så passade vi på att ge lilla S ett bad. Det började med gallskrik (som vanligt) men sen gick det riktigt bra tillslut. Kanske var det för att skruttan fick leka med en röd fin burk med hårinpackning. ;) 
På kvällen så hade vi julmys med moster och hennes M. Vi bakade lussekatter och Bountybollar. Mumma!!! :) 
Vi passade även på att äta lite tacos tillsammans. En riktigt mysig kväll! 
 
På lördagen tog jag och skrutt en prommis tillsammans medans älsklingen fixade med bilen. Efter det var det dags att åka på kalas till Elise som fyllde ett. Stora tjejen! :) Trevligt att träffa kompisarna igen. Mest kul var det att träffa Anna och hennes lilla L som bara var 9 dagar gammal. Kan inte förstå att Selman varit så liten.
På söndagen fick Selman bada igen. Inget grin alls den här gången. Kanske berodde det på att hårinpackningen fick vara med igen. ;) 
 
Igår var jag och signade upp mig på ett nytt gym. Må bättre. :) Känns helt rätt då de gymmet har barnpassning från 3 månader!!! :D 
 
Idag så har vi umgåtts med Lins och lilla Sigge. Vi började med en prommis vid Pampas och sen gick vi hem till oss och fikade + hade en fotosession. Tanken var att vi skulle fota båda barnen men lilla skruttan var inte alls på humör så det gick inte. Men vi fick fina kort på Sigge iaf. :) 
Kl fyra skulle jag till Må Bättre igen och skriva på lite papper. Selma gallskrek hela vägen dit och hem igen. Suck! 
Ibland tar hon verkligen knäcken på en.... Men nu sover hon iaf och jag har lite egentid eftersom att M är på julmiddag med jobbet. 
 
Sötaste älsklingen! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0