Så härligt det är med jul! Myser varje dag att få vara här hemma med familjen! <3
 
Dan innan julafton så var det exakt ett år sen vi gjorde graviditetstestet. <3 Underbara dag de var!! Häftigt att de redan gått ett år. :)
 
Min gudson och hans föräldrar tittade förbi och hälsade på oss en sväng. Vi delade ut paket och myste i köket tillsammans. Semlan passade också på att ge sin moster och min gudsons pappa varsitt kuvert där vi med en dikt frågade om de ville bli gudföräldrar till Selma. Behöver jag säga att de blev lite tårar?! ;) De båda svarade iaf ja och de kändes väldigt bra! <3
 
På kvällen den 23:dje hade vi traditionsenlig myskväll i köket. Strax efter att Semlan somnat så började vi koka knäck och gjorde cocosbollar.  I år blev det älsklingen som gjorde knäcken, annars har det alltid varit mamma som stått för knäckkoket. Hon var rätt glad att slippa sa hon. ;)
Knäcken blev iaf supergod i år också. Det är ju så galet gott med knäck! Mums! 
Knäck tillsammans med cocosbollar är egentligen det enda godiset jag behöver på julen men likt förbaskat så åker det ner både det ena och det andra... 
Och så var de ju dags att koka skinkan också. Även det en tradition för oss som vi gör dan före dan. Mumsigt att få ta sig en skinkmackan efter allt sött man ätit. 
Förutom att äta en massa så spelade vi också spel. Finans blev det. Typ som Monopol men mycke roligare. Spelade och skrattade i flera timmar. :) Efter att klockan slagit tolv och vi hälsat julafton välkommen så smet jag upp och la mig. Resten av familjen kom inte så långt efter. När man ska upp och amma några gånger per natt så vill man gärna gå och lägga sig lite tidigt.
 
Morgonen därpå, julaftonsmorgon, så passade Semlan på att ta sovmorgon till kvart i nio. Av alla dagar så valde hon sovmorgon på den dan man vill gå upp tidigt. :) 
Tomten hade varit på besök och vi fick varsin lott i våra julstrumpor. Lilla Semlan fick en peng. <3 
Sen gick dagen i en rasande fart. Vi hann bla med att bada. Jag hade tänkt ta ett julbad och Semlan fick följa eftersom att hon drog en bajsblöja som läckte en hel del - hon behövde helt enkelt bada. ;) 
Efter badet kom Selmis farmor på besök för att fira jul med oss. 
Efter julfikat vid tolv så åt vi jullunch klockan två.
Sen var de dags för Kalle. :) Och efter Kalle tog jag bilen till min gudson där jag fick vara tomte och dela ut paket. Mysigt!
Efter der var det dags att dela ut paketen hemma hos oss. Då fick Göran (min gudsons pappa och min bästa vän) vara tomte hos oss.
Semlan var väldigt trött när tomten kom men hon var tapper som höll ut. Hon var tom vaken så att hon hann vara med på lite av paketöppningen. Så sockersöt i sin lilla röda klänning och svart hårband med rosett. Självklart med ett par glittriga strumpbyxor till. <3
Juafton blev verkligen lyckad och vi är så tacksamma för alla presenter! 
 
Och idag är det ju då juldagen. Just nu sitter familjen (förutom moster som är ute på hemvändarkväll) och tittar på film. Semlan somnade halv åtta, hon var såååå trött. Jobbigt att fira jul. :) 
Tidigare idag så var vi uppe i Grönklitt en sväng. Älsklingen körde en och en halv mil längdskidor och jag, Semlan och Semlans farmor tog en prommis. Efter det så va det dags att åka hem och förbereda dagens julbord. Jag och syrran passade också på att baka lite bröd. 
 
Nu nu ska jag mysa ner mig i soffan här. Hoppas att ni haft en mysig jul! <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0