12 november
Idag hängde vi hos moster eftersom att det var stopp i deras avlopp (igen) och en spolningsfirma skulle komma dit och filma i rören. Det har varit massa problem med avloppet och nu fick vi förklaringen - det är ett felbygge! :/
Inget som vi har gjort utan antagligen när stambyten gjordes. Så nu får vi vänta och se om de behöver riva upp hela vårt badrum...
Idag bokade jag också simskola för Selmis. :) Ska bli jättekul! I mitten av januari kör vi igång. :)
 
13 november
Idag fick vi besök av Andreas och Maria på eftermiddagen. Vi köpte lite thaimat och åt middag tillsammans. Selmis var nöjd och glad hela kvällen. :) 
 
14 november
Idag hade vi bokat in ett besök på pappas jobb. :) Så vi följde med honom dit med bil på morgonen. Selmis var på jättebra humör och charmade alla. <3 Vi fikade tillsammans med det fikabröd som vi bakat. Knäckig kladdkaka och cocosrutor. Mumma!
Efter att vi varit där i ca 1,5 timme så var Selmis trött och vi begav oss hemåt med pendeltåget. Det gick bra trots att vi fick lov att amma på tåget. Är Selmis hungrig så är hon hungrig. 
 
15 november
Idag hade jag min första tid hos psykologen på BUP. Fick träffa en jättetrevlig kvinna som vi kan kalla A. Det kändes verkligen som att hon förstod mig och lyssnade på vad jag sa. Efter att en timme hade gått så konstaterade vi tillsammans att vi skulle fortsätta att ses ca 1 gång per vecka. 
Tack moster för att du tog hand om Selman under tiden jag var där. <3
På kvällen var vi bjudna till våra vänner Henrik och Hanna på fotbollskväll och middag. Selman var inte på bra humör på eftermiddagen och inte heller på kvällen men det blev en trevlig kväll ändå. Vi såg dock inte klart fotbollen då vi prioriterade att åka hem och sova istället.
 
16 november
Idag hade jag bokat tid för klippning och slingning! :D  
Vilken lyx att få bli ompysslad några timmar. Var hos en ny frisör och blev jättenöjda med slingorna men klippningen kunde vart bättre. Jaja, det växer ju ut igen och jag tog ju bara topparna. 
Selmis hängde med pappa under tiden. Tyvärr så var inte humöret på Selman så bra denna dag... Det gick dock över när jag kom hem - eller rättare sagt när maten kom hem. ;) 
 
17 november
Iadg fick vi besök av min kusin Annika och hennes Fredrik som var på besök i stan. Även moster och Magnus kom över på fika. Alltid lika mysigt att umgås med släkten. <3
 
18 november 
På morgonen besökte jag ytterligare en förskola som skulle kunna vara aktuell för Selmis när det väl är dags. Helt okej ställe men vi har fortfarande vår favorit. :)
Klockan ett träffades vi i mammagruppen igen. Vi var bara fyra stycken denna gång. Men Lina som jag gillade första gången vi sågs var där så det var kul. En ny tjej hade också tillkommit, Mia, och henne klickade vi också med. Så nu har vi tre bokat in att vi ska ta en promenad med våra små hjärtan. :) Roligt att umgås med andra mammor som har barn i samma ålder. 
 
20 november 
Idag tog jag och Selmis en tur till våra kompisar Erika och Elise. Det blev premiärtur på nya delen av tvärbanan för både mig och Selmis. Semlan ville inte alls ligga i vagnen under tiden vi åkte utan skulle absolut sitta i mitt knä och titta ut. Sötnisen min. :)
Planen var att vi skulle ut och gå tillsammans men det var riktigt skitvädret denna dag så vi struntade i det. Istället hängde vi hemma ett tag först och sen gick vi till gallerian och tog en bit mat.
Vid två drog jag och Semlan hem igen med tvärbanan då farmor skulle komma på besök.
 
21 november
Idag hade jag min andra tid bokad med psykologen och denna gång följde Selmis med. Hon var så duktig under den timme vi var där. <3 Även denna gång var det skönt att prata med A. 
Vi bestämde också att älsklingen skulle följa med på nästa möte. 
Vid halv två så kom moster över till oss. Vi skulle nämligen åka hem till mormor och morfar och moster skulle åka med oss. Vi tog pendeltåget ut till hooden där pappa mötte upp oss och sen tog vi bilen tillsammans. 
Även denna resa med bilen gick bra. Det är ju en lång tripp på mellan fyra till fem timmar men med några stopp klarade skruttan det galant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0