Ja, tänk att idag är det ett precis år sen som vi tog graviditetstestet och fick ett plus. Vår lilla Selma var på väg till oss. :) Kommer ihåg den dan som det vore igår. Vilken härlig känsla!
Det var så himla svårt att hålla tyst om vår lilla hemlighet för vi ville ju ge våra föräldrar beskedet på julafton. Bästa julklappen genom tiderna! <3
Och nu är vi här hemma i Dalarna igen hos Selmis mormor och morfar. Vi åkte i fredags upp till Selmans farmor och stannade där en natt innan vi åkte vidare till slutstationen. 
 
Veckan som varit har vi haft fullt upp. 
I onsdags var Selmis, moster och jag på julmarknad i Gamla Stan. Vi hade ju föreställt oss ett riktigt mysigt besök med gnistrande snö på backen och julmusik som spelades. Det blev istället ett snabbt och inte så mysigt besök. Vädret var blåsigt och regnigt, ingen snö och så var nog hela Stockholms mellanstadieklasser på plats. Galet mycket folk!
Dagens höjdpunkt var att vi hittade ett gosedjur till Selman. Ett mumintroll i blått tyg med vita blommor. Blev så kär i den när jag såg den. :) 
 
Vi har även haft mina kollegor Katja och Mikaela på besök. Selmis uppskattade det inte riktigt då hon blev rädd för besökarna... Lilla skruttunge! 
Efter besöket följde vi med dem till jobbet och hälsade på resten av mina kollegor. Det gick faktiskt bättre än väntat för Selman var inte så ledsen som jag trott. 
Men det märks att prinsessan börjar bli lite blyg för främlingar. :/ 
 
Och nu är vi som sagt hemma hos mormor och morfar. Selmis var lite blyg direkt vi kom hit så på lördagen var skruttan ganska ledsen. Men på söndagen hade det gått över och mormor och moffin var favoriter igen. :) 
Vi försöker ändå prata mycket med mormor och moffin på FaceTime för att hon ska känna ingen dem. 
Igår (söndag) så lagade jag och käleken mat. Det blev fiskspett med hemmagjord salsa, yoghurtsås och ris.
 
Mumsigt gott! Semlan satt med oss vi bordet och idag var första dagen som hon fick smaka lite vanlig mat. Hon fyllde ju fyra månader i fredags så nu får man provsmaka lite. :) Hon fick suga lite på en äppelbit och en gurkbit. Sen fick hon även testa lite lime. :) Lilla söt tyckte att det var jättegott! Men att provsmska mer än så väntar vi nog lite med. På kvällen gjorde vi lite julgodis, brända mandlar och toffefe kola. 
 
Just nu är klockan kvart över tio och mormor är ute och går med vagnen. Morfar och pappa sitter och kollar tv. Moster och M äter frukost tror jag. Och för mig är det nu dags att gå upp och duscha. 
Har sagt det förr och säger det igen - att få duscha utan att stressa är en lyx numera! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0