Tänk att det snart är 2014, galet! :) Det är så mycket som kan hända just 2014. Mycket beror på beskedet som kommer att komma nu i januari. Det känns så stort, skrämmande, spännande och kul på en och samma gång så jag kan inte bestämma mig för om jag vill det ena eller det andra. Det växlar tom från dag till dag. 
Vilket det än blir så blir det bra. Tror att det finns en mening med det här. 
Berättar mer sen när jag får mer info. :) 
 
Sist jag skrev så var det juldagen och nu är det dagen före nyårsafton. Dagarna som gått har vi spenderat med nära och kära. På annandagen var vi hemma hos Tytta och resten av familjen och firade julafton igen. Förr i tiden så firade vi alltid med Tytta på julafton men åren går och nya familjekonstellationer bildas och då får man ibland ändra lite på traditionerna också. Det var iaf jättemysigt att fira en tull jul! <3 Semlan fick än en gång väldigt många paket! Så mycket fina saker! 
 
Under dagarna som gått har vi också varit nere på stan en sväng. Jag och syrran åkte ner för att spana in rean men det var så mycket bilkö så vi fick åka hem nästan på en gång... Suck! Det blir ju så när jag är maten till prinsessan och hon äter med två timmars mellanrum. 
Vi har också badat i badkaret tillsammans jag och skruttan. Mysigt som tusan! :) Idag sprattlade hon som en liten fisk hela tiden. Så skönt att hon inte längre blir så ledsen när det är dags för bad. 
Häromdagen var vi och hälsade på Selmans kompis Livia och hennes familj. De har flyttat till ett jättefint hus! Blev riktigt sugen på ett hus jag med. :) Innan vi åkte hem så drog vi till Maxi en sväng för att handla. Resan hem därifrån blev en mardröm då prinsessan gallskrek HELA vägen hem. Pust! 
Hon är verkligen inte rolig när hon är så och inget, verkligen inget hjälper. Vi stannade tom på vägen för att amma men inet blev det bättre för det. Väl hemma så tog mormor och moffin över. Guld värt när huvudet mitt höll på att sprängas! 
Lite samma visa var det igår när vi tog en prommis för att besöka gudsonen min. Semlan var på bra humör när vi var där men när vi skulle gå hem igen med vagnen så blev det katastrof igen. Fröken gallskrek i 20 min innan vi var hemma. Galen!! 
Kärleken har varit uppe i Grönklitt och har åkt sammanlagt ca 7mil. Han tränar ju inför Vasan i mars så det gäller att ligga i. Dessutom då har ju galningen satt ett mål på att han ska i mål på under sex timmar. Nästa år, beroende på hur det blir med det här stora beslutet, så kanske jag ska köra ett lopp också. 
 
Utvecklingsmässigt för skruttan så har hon blivit nästan helt stabil i huvudet nu. Duktiga tjejen! :) Man behöver inte längre passa och hålla hennes huvud. 
Hon gillar fortfarande inte att ligga på magen men vi försöker öva lite varje dag. 
Hon har ju fått börja med smakportioner, små små sådana. Och det verkar som om att banan är det som gillas mest. 
Hon är fortfarande en grinig prinsessa. Oftast är det inget som duger och att bära är det enda som gäller. Det blir väldigt drygt i längden.... Men hon är ju fortfarande allas vår favorit. <3
Hon tar tag i saker nu och biter/suger på dem. Men att ligga i gymmet och leka vill hon inte. Hon ska underhållas av någon hela tiden. 
Sovningen har just nu gått in i en svacka tyvärr. På dagarna så är hon vaken i max två timmar och sen måste hon sova. Tyvärr är sovpassen väldigt korta, typ 30 min varje gång. Och i natt så var jag uppe sex ggr med henne. Kände mig nästan full när jag vaknade.... Guld till mormor och morfar som tog henne då så att jag fick sova lite till. 
Längtar till hon börjar äta gröt (för välling går ju inte eftersom hon vägrar flaskan) så att hon förhoppningsvis sover lite längre pass igen. Hon var ju uppe i fyratimmars sovpass innan hon började strula nu igen. 
Och nappen vägrar damen också.
Hon har hittat sina fötter och tycker att de är lite roliga att ta i. 
 
Nu skriker prinsessan härute så jag lär ju gå och se vad som händer. :) 
 
Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0