Ännu en helg har SPRUNGIT förbi och det är väldigt nära jul nu! En av de bästa tiderna på året enligt mig. :) <3 
Iår blir Selmas första jul och första julen på länge för min släkt med ett litet barn. Min lillasyster, som blev 20 år i år, har varit minst. Så efter 20 år får vi nu fira med en ny liten, vår älskade Selma. <3
 
I frdags så var ju min plan att vi skulle julpynta och slå in paket när pappa kom hem. Det gick inte alls för Semlan var på dåligt humör... Och när hon är det så är det ingen ljuv musik. Dessutom så blev pappa lite sen pga stormen Sven och det besvärliga trafikläget så jag var helt slut. Istället så mysde vi i soffan jag och kärleken. 
 
Så när det blev lördagsmorgon gjorde vi nästa försök med att pynta lite. Även denna morgon var humöret inte bra hos prinsessan. Ååååhhhh, vissa dagar kan vår lilla älskling verkligen driva oss till vansinne. Det blev iaf pyntat tillslut även fast det inte var så mysigt som jag hoppats på. ;) Det "roligaste" var ju när kärleken skulle montera ihop granen... Selmis blev jätterädd för den stora hemska granen... Suck! :) 
Vår lilla fröken har en tendens att bli rädd/ledsen vid de mest konstiga tillfällen. Ofta när man befinner sig på ett nytt ställe eller när något/någon dyker upp i hennes synfält lite för fort. Ljud är också läskigt, speciellt ljud som typ en slängpuss. Det är vår lilla skrutta det. :) 
 
På kvällen var vi bjudna på middag till T och E. Jättetrevlig kväll blev det och grymt god mat!! Fisk och räkor på grillspett, hemagjord salsa och bulgur. Ohlala, smaklökarna dansade samba! :) 
 
Igår så var det full rulle hela dagen. Julklappshandling för hela slanten. Så nu är vi i princip klara. :D Det är ju så himla roligt med julklappar, kan köpa hur många som helst tror jag, hihi. 
 
Nu lyckades jag fa till ett engelskt tangentbord har pa paddan sa nu saknar jag de dar tre sists bokstaverna i alfabetet.... Suck!
 
Pa kvallen igar sa kom vi pa att vi skulle testa nagot nytt. Iom att skruttan fixar, donar och later sa mycket under natten sa flyttade vi ut hennes sang i hallen. Sa dar fick hon sova och jag sov mycket battre! :) Istallet for att vakna hela tiden sa vaknade jag var tredje timme da fromen ville ha mat. Sa himla skont! Sa jag tror att hon far fortsatta att sova dar. 
Tanken var egentligen att vi skulle stalla sangen i tv-rummet men det tyckte jag var lite gor langt bort sa det fick bli hallen istallet. Har man bara en 2:a sa ar det lite trangt med utrymme. :) 
 
Och nu lyckades jag få in åäö igen! :D 
 
Nu ska jag och skrutt göra oss iordning för att träffa mammagruppen klockan ett. Efter det ska tre av oss mammor med barn ta en prommis tillsammans. Ska bli mysigt! Ca 1,5 grad kallt och strålandr solsken. :)
 
En bild på vår älskling! :) <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0