Så var då årets första månad över. Det känns bra att februari är här och att vi närmar oss våren.
Vaknade tidigt imorse, klockan är visserligen fortfarande tidig 08.00, men jag vaknade för två timmar sen. Och det är söndag. :) Fullkomligt älskar morgnar på helgerna! Få vakna innan solen helt stigit upp, allt är tyst och stilla. Kärleken snusar vidare i sängen och jag får njuta all by my self. Kvalitet!!
 
Jag har varit dunderdålig på att blogga nu igen. Men jag vill att bloggen ska vara något som jag vill göra, inte något som jag känner att jag måste göra. Så därför kan det bli lite avbrott ibland.
Idag däremot så infann sig känslan av att skriva igen. :)
 
Veckan som gått har gått i jobbets tecken. Generellt sett så är jan-mars de mest fullproppade månaderna för oss, inget undantag i år. Så det är en anledning till att det blivit mycket jobb. En annan anledning är att min närmaste kollega blivit sjukskriven i två veckor så då blir det automatiskt mer jobb för mig.
Men det har i stort sett gått bra alla dagar utom en. Den dagen grinade jag hela vägen hem.... Tror nog att hormonerna visade sig lite extra mycket också. 
 
Det går bra med graviditeten. :) Är så lycklig över att just jag tillslut fick känna lyckan av att vara gravid.
Så trots illamående och hormoner så tackar jag livet varje dag för mitt lilla gryn. <3
Jag vågar knappt säga att illamåendet har gett med sig lite, varje gång jag sagt det så har det vänt och blivit värre igen... Så jag väljer att säga att det går upp och ner. :)
Och magen växer. Sååå mysigt!! Jag har en ganska platt mage vanligtvis men nu så är det en rund bulle. Grymt härlig känsla! :) Bullen har tom blivit så pass stor att vi igår åkte iväg och köpte mammabyxor.
DET var det bästa jag gjort på länge!! Tack H&M! Gud så skönt att slippa de vanliga byxorna med gummisnodd upptill för att de inte går att få igen. Köpte tre par när jag ändå var på gång. :) Ett par svarta och ett par grå jeans och ett par chinos i beige. Det ska bli ett sant nöje att gå till jobbet på måndag och slippa "knäppa upp" gummisnodden hela tiden.
 
Idag ska vi hälsa på våra vänner M&T som ska få bebbe i maj. Vi träffade dem senast vid nyår så det ska bli spännande att se hur mycket M:s mage växt. :)
 
Har fått reda på att ytterligare en vän ska få bebis, en junibebis. Sååå glad för hennes skull då jag vet at hon också fått kämpa hårt för det här.
Iom att det är så många gravidisar nu så kunde detta ha blivit en lång och tung vår om det inte lyckats för oss... Lycklig att det inte blev så!! Nu njuter jag bara och är genuint lycklig för alla vänner som också lyckats.
 
Så som det ser ut nu så kommer det att finnas gott om vänner som är mammalediga ungefär samtidigt som jag.
Tror att det är en bebis i maj, tre i juni + att tre stycken bebbar föddes i höstas/vintras.
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av söndagen. På fredag första besöket hos barnmorskan! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0