Igår var vi på första besöket hos barnmorskan, ett gruppsamtal om hälsa.
Vi var ca 20 personer som var där och fick höra om vad man ska göra och vad man inte ska göra. 
Nyttig info men inte så mycket nytt. Fick dock ställa min fråga om hårfärning/toning/blekning så det var bra. :)
Det är verkligen dags för lite nytt på skallen, iaf min utväxt, så idag ska vi gå ner trill frisören som håller till i huset brevid vårt och boka en tid. Riktigt bra ställe! Fräscht, snyggt och trevliga frisörer!
 
Under mötet så blev jag lite rädd när barnmorskan sa att man skulle vara försiktig med makrill.... Hjälp!! Jag som ätit ganska mycket under min graviditet. Det visade sig sen att makrill på burk i tomatsås var helt okej. Drog en lättnandes suck! 
När vi var klara så fick vi en del papper och en liten bok med oss hem. Två papper skulle vi fylla i och ta med till nästa möte. Ett gällde alkoholvanor och det andra gällde sjukdomar som man har / har haft eller som någon släkting haft. Det sista papperet gällde fosterdiagnostik. Det fanns typ fyra olika sätt att ställa fosterdiagnostik. Cub-test, ultraljud, fostervattensprov och moderkaksprov. Alla är helt frivilliga. Vi har bestämt oss för cub-testet. Både fostervattensprov och moderkaksprov innebär en liten risk för missfall, ca 1%, så det vill vi helst slippa göra.
 
Nästa möte med BM blir på onsdag och då är det inskrivningssamtal. Det ska bli spännande! :)
Har lite dålig koll på vad som ska hända då men jag misstänker att det blir lite vägning, mätning och blodprov iaf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0