Mitt stora hjärta ligger helt totalt däckad i tv-rummet... :( Lider så med honom!!
Usch, vill verkligen kunna hjälpa honom... 
Hoppas bara inte att det är influensan - jag vill verkligen inte ha den! 
Har försökt googla på om det är farligt för bebisen men det verkar vara lite oklart.
 
Men vårdguiden skriver så här: 
Till grupperna som har ökad risk för svår influensa och därför bör vaccinera sig räknas bla gravida som inte vaccinerades mot svininfluensa under pandemin 2009/2010.
 
Nu har ju jag vaccinerat mig när pandemin var vilket känns bra. 
 
Och Bli mamma skriver så här: 

Det finns inga rön som tyder på att fostret löper någon risk att drabbas av influensa. Fostret anses som välskyddad av moderkakan och även  i uppskattningsvis 15% av alla fall då fostret smittas av viruset, så utvecklar det inga sjukdomssymptom. Det är också anledningen till att det  finns inga rapporter om fosterskador orsakade av influensavirus.

Så länge flunsan inte skadar bebisen på något sätt så får jag väl överleva att få den. Men jag slipper ju helst...
Nu måste jag springa ner på apoteket och handla Alvedon till min älskling! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: dagijuli

hej
jag hade influensa i början av graviditeten .. mådde dåligt som fasike och jag var orolig.. men nr jag pratade med läkare och bm så sa de att man måste bara tänka på att hålla febern nere för feber är inte bra för barnet när man är gravid..
kram ohoppas du slipper bli sjuk

Svar: Hej och tack för kommentaren. :) Det känns inte lika läskigt att bli sjuk nu när jag har fått info om att det är väldigt sällan som bebisen påverkas. Skönt att hör att det gick bra för dig trot sjukan. :)
enmammapavift.blogg.se

2013-02-28 @ 21:18:56
URL: http://dagijuli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0