I onsdags så var vi på inskrivning på mödravården och besöket tog ca: 1,5 timme. Bm S mötte upp oss och vi kände att vi fick en bra kontakt med henne. Skönt! Hade varit lite orolig för det innan. :)
 
Vi fick lite info om själva mödravårdcentralen, om saker vi ska tänka på, vi bokade in möten, tog prover (urinprov, stick i fingret och i armen) och blodtryck. Det här med blodtrycket blev lite knasigt... Fick beskedet att det var 80/20. Både jag och M tyckte att det lät lite konstigt och bm sa att det var väldigt väldigt lågt. Tänkte inte så mycket på det men när jag kom hem ringde jag mamma för att kolla med henne. När hon fick reda på vad det var så utbrast hon:"Men då är du nästan död"! Så vi konstaterade att nått blivit lite fel. Visst jag är trött och lite yr när jag reser mig för fort men det är ju inget ovanligt. Vi ska hem till mamma och pappa i kväll så då ska mamma ta ett nytt tryck på mig. Spännande att se vad det visar. ;)
 
Mötena vi bokade in var ett gruppbesök för blivande mammor, ett nästa bm besök med S, vi fick remiss för ett KUB test och ett ultraljud. Känna spännande att få gå in i den här fasen nu. :)
 
Idag har jag lyxat till det med att vara lite ledig - sååå skönt!! Jag har några semesterdagar som förfaller nu i mars som jag helst ska ta ut innan dess och idag är en sån dag. Lyxigt att få sovmorgon, äta frukost i sängen och bara mysa. <3
 
Nu ska jag fortsätta njuta av dagen! Happy Friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0