Idag kom jag inte iväg till jobbet... Mådde inte alls bra, kroppen strejkade... Och med facit på hand så tror jag att jag behövde den här lugna dagen för mig själv. Jag har vilat, sovit och läst min bok. Väldigt nyttigt! 
 
Jag har också tänkt en massa idag... Helt naturligt så oroar jag mig för lilla grynet. Hoppas att han/hon mår bra där inne i magen. Och jag kom på att jag ALLTID kommer att oroa mig för grynet, bara att vänja sig. :) I grunden är jag nog lite av en orolig person och att vara gravid gör inte saken lättare. Vill göra ett ultraljud NU för att se så allt är bra. På fredag ska vi iaf till barnmorskan för en första gruppträff, det ska bli roligt. Är så glad att jag har en så engagerad sambo som verkligen vill vara en del av hela graviditeten, han vill vara med på alla besök och är nyfiken på allt. :) 
 
Funderade mycket på livet generellt, man har nog bara ett liv och det gäller ju att göra det absolut bästa man kan för att få ett härligt liv. Jobbet är en fråga just nu... Jag trivs väl men kanske inte så mycket som jag hoppats... Och  jobbar jag inom den kategorin som jag vill? Vad skulle jag göra om jag fick göra precis vad jag ville? Skitsvår fråga!! Men nej, jag tror nog inte att jag jobbar med det jag innerst inne skulle vilja. Jag skulle vilja jobba mer med människor, kanske driva något eget, ett hotell tex. Jag har ingen utbildning efter gymnasiet och har mest halkat in på det jag gör via bananskal. Kommit långt trots att jag saknar utbildning och jag har en bra lön. Men jag är ingen karriärsmänniska.... Även fast många vill att jag ska vara det... 
Det finns något som jag är livrädd för och det är att vakna upp när jag är gammal och ångra mina val i livet. Usch, det vill jag verkligen inte. Vill inte känna att jag slösat bort mitt liv på ett jobb jag egentligen inte gillade... 
Ja, jag får väl ta en funderare på min jobb när jag går på mammaledighet. :) 
 
Och livet är ju alla de dagar som går medan man väntar på det som komma skall. Ibland känns det som om att man slösar bort många av dagarna...Inför vårt andra IVF försök gjorde vi en ganska stor omställning i livet. Vi slutade titta på tv, lade ifrån oss datorer och telefoner och det var så jäkla skönt!! Tyvärr så har det gått tillbaka till det gamla...mer än jag ville! Så nu håller jag på och bakar bröd, lyssnar på Melissa Horn och har tänt massa ljus. Kvalitet!! Ska bli bättre på att ta tillvara på mina dagar - för de är mina och jag har lyckan att få göra vad jag vill med dem! :) 
 
Nog med djupa ord för idag. Ha en härlig kväll! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0