Nu är vi tillbaka i jobbsvängen igen.
Både drygt och roligt. :)
De här två dagarna har varit ganska långa och tyvärr lite småstressiga.
Tänker varje dag på att inte stressa upp mig och det går rätt bra.
Om jag känner att jag är på väg in i stressen så brukar jag smita ut en sväng och andas en stund.
Funkar för mig! :)
 
Sen jag börjat jobba så har illamåendet minskat lite grann och det är väldigt skönt.
Det kan fortfarande komma vissa attacker men inte lika långa som innan.
Något annat som ändrat sig är att jag inte kan äta lika stora portioner längre. 
Blir illamående då.
Försöker att lära mig art inte lägga lika mycket på tallriken nu men det är svårt! ;)
 
Svullnaden och gasigheten har också lagt sig lite.
Det gör det lite lättare med kläder. :) 
På torsdag ska jag på middag med jobbet. Väldigt många människor blir vi och det är den lilla svarta som gäller.
Tror att jag har en klänning som inte lilla magen syns i.
Jag ser verkligen fram emot att visa magen sen, men just nu ser det mest ut som att jag ätit lite mycket julmat. 
Hoppas på en trevlig kväll! 
 
Min kollega är ju också gravid och hon är planerad till juni.
Idag tog vi sällskap en bit när vi skulle hem från jobbet.
Då berättade hon att de skulle ha en liten IVF-bebis.
Tänk va många vi är som IVF:ar!! :)
När jag berättade att vi också haft samma resa så gav hon mig en stor kram. 
Vi bestämde oss för en fika i veckan för att prata om våra resor. :)
 
Nu blir det en lugn kväll, som vanligt dessa dagar... ;) 
 
Tingeling!

Kommentarer
Postat av: Cohen

Jag har följt din blogg ett tag och vi är snarlikt långt gångna :)
Vill bara lämna ett litet önskemål, kan du inte skriva texten vänsterställt istället för centrerat (blir jobbigt att läsa på mobilen:))

Svar: Hej, va kul att vi ligger samtidigt i tiden! :) Då ska jag försöka hålla lite koll på din blogg också, brukar vara lite dålig på att följa bloggar... När hinner man med?! ;) Aha, ja, men självklart så kan vi köra vänsterställt istället. Fixar det bums på nästa inlägg. Kramen!
enmammapavift.blogg.se

2013-01-09 @ 22:28:41
URL: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0