Ja, idag var det både BM besök hos Siv och förlossningskurs mef en annan BM. Halv åtta på morgonen var vi på plats hos Sivan.
Kärleken, som har semester, tyckte att det var lite jobbigt att gå upp. ;) 
 
Började med ett blodprov som visade 114 i järn (HURRAAAAA!!!) och socker på 7,2. Hade ätit frukost innan så det var normalt sa Siv. Blodtrycket (som vi bortser lite från numera) låg på 110/40.
Så var det dags att känna om vår lilla skatt lagt sig till rätta och mäta SF måttet. Det visade sig svårare än tänkt...
Efter mycket klämmande och kännande så lyckades vi inte få koll på hur lillskrutt ligger. Vi fick tom göra ett ultraljud på plats men det blev vi inte mycket klokare av... En apparat från 70-talet som sett sina bättre dagar. 
Förra gången var SF måttet 28 och idag var det 29, inte så mycket tillväxt som vi önskat.
Det hela slutade med att vi blev inbokade på ett läges-/tillväxtultaljud den 25 juli. 
Det rubbade våra semesterplaner en del, men det är väl bara att ställa in sig på att det är den lilla fröken som bestämmer from nu. ;) 
Jag känner mig inte så orolig men visst blir man ju lite orolig. Hon kanske mår som en prinsessa där inne bara att hon är lite mindre än de flesta. Det är det vi hoppas på! <3 
Hjärtljuden var iaf väldigt fina och hon snurrade runt som bara den så allt verkar frid och fröjd med vår lilla älskling. 
 
Efter BM mötet var det dags för förlossningskursen. Vi gick igenom det mesta som en "normal" förlossning innebär. Men fortfarande så känner jag mig lite fundersam kring vilken smärtlindring jag vill ha. Jag kommer självklart att läsa på lite mer om smärtlindringar men sen får nog tiden utvisa vad jag vill ha. 
Ska försöka att komma ihåg art skriva ner mina anteckningar här i bloggen sen, roligt att ha kvar. 
 
Igår så köpte vi även en profylaxkurs på nätet. Vi började titta lite på den igår och den kändes bra och informativ. Ska bli roligt att öva tillsammans! Imorgon så är ju min sista dag på jobbet (på vääääldigt länge) så då finns det mer tid att öva tillsammans. :) 
 
Ungefär så här ser våra SF mått ut på kurvan. Till nästa besök hoppas vi att vi stigit upp lite. 
 
 
Magen fick agera godisställ. ;) 
 
 
Gofrukost från hotellet i fredags. :) 
 
Häromdagen var det 50 dagar kvar till BF, idag är det 46 dagar kvar. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0