Då är vi tillbaka hemma i stan igen. Sååå skönt att sova i vår säng! <3 :)
Lagom mjuk/hård och inte ont i ryggen på morgonrn = bäst!
 
Vår sista kväll i Skåne blev mysig. Jag och kärleken var ute och åt på en restaurang vid hamnen. Sen blev det en tidig kväll iom att vi skulle upp 03.20.
När klockan väl ringde 03.20 så var vi båda lite groggy men det gick ändå bra att gå upp.
Svärfar ville att vi skulle väcka honom (trots den väldigt tidiga timmen) så vi kramades innan vi for.
 
Vi hade med oss en liten macka och lite yoghurt som vi åt i bilen direkt, men sen blev vi bjudna på frukost hos min kusin i Linköping. Jättetrevligt! :) Och ett skönt stopp efter att ha åkt bil i ca: fyra timmar.
Vi stannade där en timme men sen behövde vi åka vidare eftersom att vi hade tid hos BM kl 12.00.
 
Vi fick träffa en ny BM idag som jag tyckte väldigt mycket om, Tarja heter hon.
Kändes verkligen som att vi fick en fin kontakt, så pass fin att jag valde att byta till BM till Tarja.
Hon frågade både mig och kärleken hur vi kände oss inför förlossningen och det kändes jättebra. Sen bokade hon in en ny tid åt oss då vi kan diskutera förlossningen lite mer.
Självklart känns det inte bra i hjärtat att byta bort någon men jag känner att jag måste tänka på mig själv nu.
 
Vi tog ett blodtryck som visade 105/55. Lite lågt som vanligt. Sen kollade vi vikten och den blev 65 kg.
Så jag har nu gått upp ca: 9 kg sen starten.
FS måttet blev 30 så det hade iaf gått upp lite men på kurvan ligger vi nu absolut längst ner på det nedersta strecket. Skönt att vi inte hamnade under iaf!!
Sen var det dags att försöka lägesbestämma lillskrutt men det var ju såklart lika svårt som vanligt...
BM trodde att hon hade rumpan nedåt men var inte alls säker. Både jag och kärleken hoppades självklart på att rumpan var upp och huvudet ner men det skulle ju visa sig på ultraljudet sen. Vi såg någon statistik på att det bara är ca: 3% av alla bebisar som ligger med rumpan ner.
Om skruttan skulle ligga med rumpan nedåt så ville BM att vi skulle komma in igen efter ultraljudet så att vi fick boka en tid för vändningsförsök.
 
När vi var klara hos BM så satte vi oss i bilen för att åka iväg till ultraljudet.
Efter ganska mycket krångel med parkeringen så var vi på plats i tid. Hur svårt ska det vara att skylta bra och se till att alla parkeringsautomater funkar?! *suck*
Det kändes faktiskt lite nervöst när jag la mig på britsen och sköterskan började titta runt i magen.
Det visade ju sig ganska snabbt att vår lilla skrutt ligger med rumpan nedåt. ;)  Det blir inte alltid som man tänkt sig! ;)
Sköterskan fortsatte sedan att ta massa mått på henne och även mäta fostervattenmängden. 10 dl vatten var det ungefär vilket var normalt.
Sen var det dags för sköterskan att börja räkna ut hennes vikt. Det visade sig att lillskrutt tom ligger lite över kurvan när det gäller tillväxten! :D Ca: 6% över snittet. Det var en sån lättnad när vi fick reda på det! :D
 
Så efter ultraljudet så var det bara att åka tillbaka till BM igen för att boka vändningsförsök.
Vår plan var ju att stanna här hemma till på lördag och sedan åka vidare upp till mina föräldrar i Dalarna men så blev det inte, man börjar redan nu märka vem det är som styr och ställer i vår lilla familj. ;) Den minsta styr mest även fast hon inte ens är född. ;)
Vi hade hoppats på en tid tidigt i nästa vecka men det var helt fullt så vi fick tid på torsdag 1 augusti. Så det var bara att boka om semesterplanserna. Det som är lite synd är att min lillasyster fyller 20 den 1 augusti och vi hade planerat hennes födelsedagsfirande till då. Men familjen skulle försöka att flytta firandet till fredagen den 2 augusti istället. <3 Dessutom så hade vi ju bokat in en fotograf på tisdag som skulle fota oss och magen + att jag bokat in mig på påfyllning av fransar (fransförlängning) hos en vän till mig men det var bara att boka om. Vår plan är nu att vi efter vändningen åker hem till Dalarna och stannar där i några dagar.
Dock så kan vi inte stanna så länge för veckan efter så har vi nya tider hos BM samt ett infomöte på BB som vi vill gå på.
 
Så på torsdag så får vi se hur det går med vändningen. Om försöket inte lyckas så blir det ett kjejsarsnitt kring den 15 augusti, lyckas vändningen så får graviditeten fortgå som normalt. Så - det kan alltså hända att vår bebis kommer redan om tre veckor!! Gisses!!
Jag hoppas fortfarande på att vändningen går bra (eller att hon hinner vända sig själv innan vändningen) så att graviditeten får köra sitt race, men blir det snitt så är jag förberedd på det också.
Ca: 50% av alla vändningsförsök lyckas. Två av mina väninnor har fått göra snitt pga att vändningen inte fungerade. Men vi hoppas fortfarande att det ska fungera!
 
Så iom våra ändrade semesterplaner blir vi hemma i stan en vecka istället för några dagar och får göra det bästa av det. :)
Kärleken har åkt ut och spelat golf med C och jag och lillskrutt är hemma själva och har lite kvalitetstid. :)
I kväll kommer C + M, J och lille M till oss och grillar. Ska bli jättetrevligt!
Vi planerar att bjuda på kamben med tillbehör till varmrätt och sedan jordgubbar och glass till efterrätt. Det får bli lite enkelt iom att kärleken kommer att vara på golfbanan hela dagen.
 
Planer för resten av veckan är att dels träffa en annan av mina kusiner som är på besök i stan. Hade vi åkt hemåt till Dalarna så hade vi missat dem men nu har vi tillfälle att ses vilket är kul. :)
Vi planerar också en shoppningtripp till Vingåker Outlet en dag.
Annars så är det rätt så tunnt med planeringen än så länge. Men vi tar dagarna som de kommer.
 
Så nu ska jag gå och fixa lite inför ikväll. Men först ett samtal till lillasyster som precis messade att hon är ordentligt sjuk. Hon har varit förkyld (med allt vad det innebär) i en vecka nu och följde med mamma till sjukhuset idag. Sänkan visade att hon hade ett värde på 157 istället för det normala värdet som ska ligga under 5. :( Min lilla söta syster! <3
 
Ha en fin dag! PUSS!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0