Nu har vi varit här nere i Skåne i snart en vecka. Det känns visserligen som att vi kom igår... 
Det har varit sköna dagar med sol, bad, jordgubbar och golf. De senaste dagarna har det dock varit lite för varmt (vågar knappt säga de orden) för mig. Jag brukar kunna sitta i solen och inte ha några som helst problem med det men nu är det lite jobbigt. Igår blev det mer sol än skugga för min del. Vill inte heller bli för varm, vill ju inte att det ska bli för varmt för lillskrutt i magen. <3
 
Två dagar irad (förutom igår då det blåste lite för mycket) så har jag hängt med kärleken och han bror ut på golfbanan. Jag började spela golf förra året och det gick hyffsat bra, men i år får jag avstå. Tror inte att lillan skulle uppskatta golfsvingen och det skulle nog inte min rygg och mina höfter göra heller. Så jag har hängt med ut och letat lite bollar istället. Kärleken spelar bort bollar och jag hittar nya. ;) 
Första dagen på banan hängde jag med på fem långa hål. Dag två hängde jag med på nio långa. Trodde faktiskt att det skulle vara besvärligare än det var. Det är ju en bra bit att gå. Faktiskt riktigt skönt att röra på sig. Det om spökade mest var revbenen, men det börjar ju att bli en vana att jag har ont där.
 
Bilhistorien har nu äntligen fått ett slut och alla verkar nöjda och glada! :) Det blev en XC60 som nu står på framsidan av huset. Jag och kärleken ska ut och provköra efter att han och svärfar varit ute och gått med hundarna. 
Appropå hundarna så är det ena riktiga ligister... Man kan inte ha någonting framme som kan ätas... Suck!!! 
Igår hade de fått tag på tomaterna och tacokryddan som vi köpt och käkat upp allt. Imorse så var allt bröd uppätet. Lite bättre uppfostran av bestarna skulle önskas, ;) 
 
Idag ska kärleken och jag göra pannkakstårta. :D Det är ju sååå gott! 
Vi gjorde en förra sommaren också så det börjar bli en tradition. En mycket god sådan. ;) 
 
Nu ringer min kompis M. Hörs sen! :) Puss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0