Ja peppar peppar ta i trä, jag har iaf än så länge inte blivit sjuk. Kärleken skruttar på här hemma, hostar och snuvar... Min skrutt!! 
Jag trodde faktiskt att jag skulle bli sjuk igår. Hade riktigt ont i huvudet, ont i halsen och kände mig hängig.
Men som sagt så har jag iaf inte däckat ännu så det finns kanske en chans att vi klarar oss. :) 
 
Trots att jag kände mig skrutt igår och att jag valde att jobba hemma så var det ändå en riktigt bra dag, min 32:a födelsedag. :D Fick fina kort skickade till mig på posten, massa fina hälsningar på både FB och telefonen. Min norska vännina ringde dessutom och sjöng en norsk grattisvisa för mig. Mysigt! 
Kärleken och jag firade med att äta våfflor. :) 
 
 
Häromdagen så var jag på middag med fyra väninnor. Det blev VÄLDIGT mycket barnprat kan jag säga. ;) Det var två bebisar (som låg i magen) med på middagen samt väninnan K som fick sin lilla tjej i oktober så det var kanske inte så konstigt.
En väldigt mysig kväll och god mat! Vi passade även på att fira M:s och min födelsedag lite. Vi fyllde nämligen år igår båda två. Jag fick ett par väldigt fina örhöngen och en tröja i en härlig korallröd färg. 
 
Jag kom tidigare under veckan på att jag varit lite dålig med att skriva upp de vörden som barnmorskan tog, så här kommer de: 
Socker: 5,5
Blodvärde: 114
Vikt: 59 kg
Längd: 175 cm
Och sen var det ju det där med blodtrycket... 80/20. Men då skulle jag ju typ vara död enl mamma. Det nya värdet som mamma tog när vi var hemma sist var 105/50.
Så jag låg bra till gällande sockervärdet. Blodvärdet och blodtrycket var lite lågt. 
Bm sa att jag borde börja äta järn vid v.20 men jag har redan börjat med en liten dos för att jag känner mig lite trött.
 
Nu är det fredag och jag är ledig! :) Ska njuta av dagen och läsa lite i min bok. Mys! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0