Jag tror att jag stressar för mycket... Bara tanken på att jag nog gör det gör mig ännu mer stressad. 
Jag menar, vad kan vara viktigare än att min bebis mår bra? Ingenting!! 
Och stress är inte bra för liten i magen...
Var ledig från jobbet idag vilket var väldigt skönt. Passade på att fika med en väldigt god vän som jag inte träffat på länge. Möttes upp 11.30 (efter att jag försovit mug en halvtimme... Suck!) och skildes åt 14.30. Om det inte hade varit för hennes telefonmöte så hade vi nog suttit kvar nån timme till. ;) Hon är också gravid, i vecka 28 så hon är lite längre gången än mig (v17). Så under dessa tre timmar blev det väldigt mycket prat om våra bebisar. <3
Vi pratade också om stress... Hon hade lagt av med att stressa för att hon kände att hennes bebis ibte mådde bra av det. När mamman är uppe och går så vaggas bebisen tilll sömns. När mamman är stilla så är bebsen ofta vaken och sprattlar runt. Hon märkte att när hon satt still för mycket och stressade så kom bebisen i orytm. I te bra! Så hon hade fått sig en tankeställare - och nu fick även jag fick en. 
Tror iofs att det blir lite lättare att stressa ner när man känner bebisen. Många börjar könna av sin bebis i v.18 och det är ju nästa vecka för mig - sååå spännande och jag längtar otroligt mycket! 
 
I veckan så var jag och min kollega på gravidyoga. Vi har anmält oss till 8 tillfällen. Det var faktiskt riktigt skönt öven fast jag inte lyckades göra alla övningar. Det bästa med yogan var det lugn som infann sig. Skönt! 
Väl hemma igen så bjöds jag och svärmor som är på besök på köttbullar och mos. Allt hemmagjort av kärleken. Väääldigt gott!! 
 
Och idag är det som sagt fredag. Imorgon så ska vi på spa tillsammans. Ska bli skönt! 
Lugn helg även denna helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0