I början av graviditeten kunde vi knappt förstå hur vi skulle kunna orka vänta till augusti och nu är det redan maj!!

Det är nästan så att jag skulle vilja trycka på bromsen lite – fast ändå inte… ;)

Vår prinsessa är ju snart här. :) Glädje och lycka!! <3

 

Det har varit en hel del trevligheter senaste tiden. Helgen den 4-5 maj åkte jag hem till föräldrarna.

Inte alls trevligt väder men väldigt mysigt att vara hemma. Lilla skruttan kickade på både mormors och morfars hand. <3

Jag och mamma gick igenom gamla kläder från mig och min lillasyster. Så söta kläder det fanns!!

En hel del var ju lite nopprigt och vissa var liksom inte aktuella idag men jag sorterade ut en hel del klänningar.

När vi åker hem nästa gång (med bil) så ska vi ta med oss dem hem och fylla på grynets klädlåda.

Den lilla har väldigt mycket kläder redan nu trots att hon ännu inte fötts. Lilla hjärtat!

 

Den 7:de maj så var jag och kärleken på middag på Godthem på djurgården. Väldigt trevligt! Hade dessutom kanonväder vilket gjorde vistelsen ännu mysigare.

Denna dag firade vi grynet som fyllde 24 fulla veckor. <3

 

 

Sen var det kristihimmelsfärd och långledighet torsdag till söndag. Såå skönt!!

Tanken var att vi skulle åka ner till Skåne till sommarhuset men vi stannade hemma och donade istället.

Vädret var dessutom på topp och nu har det blivit sååå grönt och fint ute. Alla träd och gräsmattor och det är såå härligt! Äntligen är våren / sommaren här!! 

Under långledigheten pysslade vi en hel del med lögenheten + att vi njöt av vädret. Här solar jag och magen på terrassen. :) 

 

 

Vi åkte också iväg och införskaffade ett nytt köksbord. 

Vårt har egentligen alltid varit för litet men vi hade inte hittat något som vi gillade men så hade en kompis till oss köpt detta bord och vi gillade det som tusan.

Så här fint blev det. :)

 

I tisdags den 14 maj så var vi och träffade vår barnmorska igen. Vi fick lyssna på lillans hjärtljud som slog så fort så fort. 132 i puls. <3

Det togs  även lite nya prover på mig och så här blev resultatet:

 

Socker: 7,4. Ska vara mellan 3-8,9 och jag hade precis ätit frukost så det var en helt ok siffra)

Järn/blodvärde: 103. Ska vara mellan 110-150 vilket ju var mindre bra… Så nu MÅSTE jag äta järntablett VARJE DAG!)

Blodtryck: 100/30. Sjukt lågt igen… Men, men, så är det med det…

Jag vägde 59 kg när jag var hos BM senast och nu vägde jag 61,7 kg. Så en uppgång på 3 kg vilket också var helt ok.

 

Nu fick vi också se hur vi låg till jämfört med kurvan och vi låg strax under det mittersta strecket av de tre. Dvs jättebra. :) SKÖNT!

 

Igår kom min kärlek hem med en jättefin blombukett till mig (oss). KÄRLEK!! Så glad man kan bli!

Och inte var det för något speciellt heller utan bara "bara för att" liksom. Han är bäst! :)

 

 

Sen gick vi ut och åt trerätters, fantaaaastiskt gott! Superb service och underbar mat så vi var helt klart mer än nöjda!

 

Och idag är det fredag igen, vackert väder och varmt. Ser fram emot helgen! :) 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0