Måndag 28 oktober
Dagen började med att jag och Selman tog en tidig morgonpromenad och sen kom moster över och hängde med oss. Vi bakade kladdkakemuffins och äppelpaj. :) På eftermiddagen kom farmor på besök och stannade över natten. 
 
Tisdag 29 oktober
Hurraaa, idag var pappa ledig från jobbet! :) Vi hängde tillsammans med farmor ett tag innan det var dags för henne att åka hem igen. Sen åkte vi till IKEA för att köpa bl.a. en diskmaskin till mosters och Magnus nya kök. Även moster och Magnus följde med. På eftermiddagen kom vår kompis Jerry på besök. 
 
Onsdag 30 oktober
Idag tog vi en tur till Kista tillsammans med moster. Det gick bra så länge Selmis sov, när lilla fröken vaknat var det bara att ta tuben hem igen. ;) Eftermiddagen var väldigt gnällig... Jag var helt slut när pappan kom hem. 
 
Fredag 1 november - söndag 3 november
Denna helg hade vi avsatt för att bygga om köket hos moster och Magnus. Men vi började helgen med ett bad för Selmisen. 
Jag och Selmis var och hälsade på i lägenheten så ofta det passade (när det inte var dammigt eller massa oljud) annars så var vi ute och gick eller hängde hemma. Pappan var dock i lägenheten typ hela helgen. :) Ibland hängde moster med oss också och då passade vi på att baka kokosbollar. Mums!!!
Lördagskvällen spenderade vi hemma hos Tommy och Erika som bjöd på middag. 
På söndagskvällen gick jag ner till Ica med en tom barnvagn och storhandlade. Kan säga att det var väldigt smidigt och praktiskt. Och lite skönt att få lite egentid. :) 
 
Måndag 4 november
Idag besökte jag och Selmis Öppna Förskolan för första gången. Selmis var ju som vanligt minst men det var trevligt ändå. Vi stannade dock inte så länge då det vara lite mycket barn och nya ljud för skruttan så hon blev lite orolig. Dessutom så kräktes Selmis genom näsan (som hon gör lite då och då) så då blev hon lite ledsen för det också. Efter besöket gick vi hem till moster och hängde en stund. 
 
Tisdag 5 november
Idag skulle vi ha besökt mitt jobb men då det var kollegor som var ordentligt förkylda så avbokade vi det. Det blev en lugn dag hemma istället. 
 
Onsdag 6 november
Idag började vi med en prommis och sen var det dags för BVC tid. Selmis hade växt som tusan, 58,3 cm lång. :)
Någon vikt tog vi inte då vi ganska nyss vägt oss. Vi fick en remiss till en sjukgymnast för Selmis då Maria ev trodde att hon var lite starkare på ena sidan av nacken. 
Efter BVC kom moster över och vi bakade lite igen. :) Denna gång kärleksmums och kokoskakor. 
När pappan kom hem så berättade han om den nya tjänsten han ev kommer att ta. Håller det lite hemligt en stund till men kan säga att jag blev både glad, spänd och riktigt nervös! ;) 
 
Torsdag 7 november
Idag var moster ute på prommis med Selmis så att jag fick en timme egentid. Väldigt skönt och välbehövligt! Tack syster! <3 13.30 hade jag en tid för återbesök hos Tarja på MVC. Så kul att se henne igen och visa upp Selmis. :) Tog ett blodvärde och det låg på 134!!! Gisses, så högt tror jag aldrig att jag legat. Resten av dagen blev det hemmahäng då Selmis inte var på bra humör.
 
Fredag 8 november
Iadg fick vi lunchbesök av Mikaela från mitt jobb. Så roligt med lite besök. :) Det blev sushi och massa jobbsnack. Insåg att jag både saknar och inte saknat jobbet. ;) 
På kvällen kom moster och Magnus över för att vara barnvakt till Selmis då jag och pappan skulle på konsert på Hovet. Avenged Sevenfold. Riktigt bra var det! :) Vi var hemma vid midnatt och Selmis hade skött sig som en ängel. <3
 
Måndag 11 november
Idag hade Selmis en tid hos sjukgymnasten inne i stan. Moster följde med oss dit också. 
Efter BVC tiden då Maria sagt att Selmis var lite starkare i ena sidan av nacken så började vi att träna hennes andra sida och bära henne så att den svagare sidan tränades. Och det verkade ha gett resultat för sjukgymnasten tyckte att set såg väldigt bra ut. Den enda hemläxan vi fick var att träna nacken genom att ligga på magen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0