Natten till måndagen den 16 september var väldigt jobbig... Det syntes så väl att Selma hade ont i magen och det blev inte många timmars sömn. Hon hade inte heller bajsat på tre dagar (vilket var ovanligt för vår prinsessa brukade ha bajsat vid varje blöjbyte!) så nu började jag bli lite förtvivlad. Strax innan lunch ringde jag till BVC för att höra vad jag skulle göra. De tyckte att jag skulle ringa till Astrid Lindgrens barnsjukhus så det gjorde jag. De tyckte i sin tur att jag skulle komma in till barnakuten så att en läkare fick titta på henne. 
Sagt och gjort så tog vi då första bästa buss till sjukhuset. Väl där så fick vi träffa jättetrevliga sköterskor och läkare och de bestämde att skruttan skulle få lavemang. Mammas lilla hjärta! 
Och det kom bajs vill jag lova... Hon bajsade igenom tre-fyra blöjor innan det gav sig. Gisses! Inte så konstigt att hon hade ont i magen. Efter det så tog läkarna lite prover så vi fick stanna nån timme innan provsvaren var klara. 
Det visade sig att alla värden var bra och vi fick åka hem.Vid det laget hade älsklingen kommit så vi åkte bil hem. 
 
Efter det här så började vi fundera på varför hon fått så ont i magen. Var det ersättningen hon fick eller något som jag ätit som inte var bra. På sjukhuset hade jag fått rådet att helamma och ta bort ersättningen. Anledningen till att vi började med ersättningen från första början var för att jag hade så galet ont i bröstvårtorna. 
Så där och då började vi dra ner på ersättningen. Googlade även lite på nätet om bebismagar och kunde läsa att många bebisar blivit bättre med hjälp av akupunktur. Vi bestämde oss för att testa så jag bokade en tid hos Marietta.
 
Tisdagen den 17 september var det dags för akupunktur. Jag och lillan tog selen och åkte in till stan för att träffa Marietta. Vi fick börja med att fylla i ett formulär och sedan satte M nålar på Selma. Det gjorde inte ont alls för Selmis sov hela tiden. :) Det var bara två nålar totalt och de sattes typ mellan tummen och pekfingret på varje hand. Jag fick ett informationsblad med mig hem där det stod vad jag from nu skulle undvika att äta och vad jag skulle äta. Ingen rolig lista! Det värsta var att jag skulle sluta äts produkter med mjölk i. Inte heller godis eller produkter med gluten. Kan säga att det inte blev så mycket kvar... 
På kvällen så bajsade vår prinsessa själv igen - gissa om vi var glada! :D 
 
Onsdagen den 18 september gjorde vi inte speciellt mycket. Dock så tog vi en vända till centrum och kikade lite i affärer. Mysigt! :) 
 
Torsdagen den 19 september var det dags för akupunktur igen. Denna gång gnydde sessan till lite när det var dags för nålarna men det gick ändå jättebra! På natten när jag skulle byta blöja på prinsessan så gjorde jag som jag brukar dvs att jag bytte i sängen. Det gick sådär... Sessan kissade ner sängen. :) Jaja, mamma fick skylla sig själv att hon inte var snabb nog. 
 
Fredagen den 20 september hade skruttan inte bajsat sen i tisdags. Ringde än en gång till BVC och de bad mig att åka in till Astrid Lindgrens igen... Så än en gång tog vi bussen. Väl där så tog läkarna lite nya prover. Vi fick svaren och allt såg bra ut. Och precis när vi fått svaren så bajsade vår lilla skrutta igen. Lycka!! :) Så då åkte vi hem igen. Sen var det dags för akupunktur igen. 
På kvällen kom min älskade mamma och pappa på besök och de skulle stanna över helgen. Vi firade in fredagen med att ha räkfrossa tillsammans med mamma, pappa, syrran och hennes kille. Mysigt! :) 
 
Nu är det paus igen. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0