Tänk att vår lilla älskling blir 3 veckor imorgon - vart tar tiden vägen?? :) Vår lilla tjej håller redan på att bli stor. :)
 
De första dagarna efter att vi kommit hem från BB var ganska lugna. Vi spenderade den mesta tiden med att lära känna vårt lilla mirakel. Dagen efter att vi kommit hem så tog vi vår första prommenad med vagnen. Vilken härlig känsla. <3 Äntligen var det vår tur att få gå med barnvagn. Det blev ingen lång eller snabb prommenad iom att jag fortfarande var väldigt öm i mitt sår men det blev iaf en prommis. :)
 
Lördagen den 24/8 var det dags för återbesök på BB Sthlm för att göra PKU test, väga lillan och kolla gulsot.
Det här var ju då också första gången som vi skulle passa en tid sen vi fått skruttan. Gisses! Det var ju lättare sagt än gjort! Man ska passa in ammning, blöjbyte och sovning så att hon är glad och pigg när man ska iväg. Efter lite stress så kom vi iaf i tid och skruttan var nöjd i bilen.
PKU-testet var ingen höjdare... Både jag och lillan grät... :( Blodprovet togs på hennes hand och barnmorskan hade väldigt svårt att hitta blodådern så hon fick liksom "gräva" i hennes lilla hand. Ååå va ont det gjorde i mitt hjärta när lillan blev så ledsen. Inte så konstigt att det gjorde ont så som hon grävde... Usch!! Sånt där vill jag helst slippa.
Men men, det är nu gjort iaf så det är skönt! Hoppas att det tar lång tid tills vi behöver göra nått sånt igen.
Vikten på lillan hade gått ner till 3100 gram, en minskning med 180 gram. Tydligen väldigt vanligt att bebisar går ner i början så det var inget farligt.
Testet av gulsot var också bra, vi behövde inte sola henne vilket var skönt.
 
På söndagen den 25/8 så kom min kusin A och hennes F på besök. Jag såg på FB att de var på besök i stan för att se en konsert så då frågade jag om de ville komma på en fika och träffa vårt lilla stjärnskott. Jättetrevligt att få besök! :) Många av våra vänner och bekanta hade innan sagt att vi skulle ta det lungt med besök och vara för oss själva första tiden, men vi tycker att det är jättetrevligt när våra nära och kära kommer. Självklart så måste de vara kärnfriska för att vi ska släppa in dem över tröskeln. ;)
 
På måndagen den 26/8 gick vi till socialkontoret och skrev på faderskapsbeviset. Är man inte gift så måste man skriva på papper för att bekräfta vem som är pappan till barnet. Det gick på 5 minuter och sen var det klart. :) Så nu har vi godkänt M som pappa för prinsessan. <3
I samma veva som vi var där så passade vi på att hälsa på min lillasyster som jobbar precis brevid socialkontoret. Mysigt att träffa moster tyckte lillan. :) Vi fick även varsinn glass av lillasyster - smaskigt! :) Senare samma dag så hade vi tid på BB Sthlm igen. Denna gång för att göra ett hörseltest. Även denna gång blev det stressigt - det här med att passa tider med små bebisar kräver lite. ;) Och inte blev det bättre av att det var kö på motorvägen... Men, men, vi hann nästan i tid, typ tre minuter sena eller nått sånt. Och hörseltestet gick bra, allt fungerade som det skulle.
 
På onsdagen den 28/8 så badade vi lillskrutt för första gången. <3 Det fick bli på skötbordet i badbaljan som hon fått av farmor. :) Grynet tyckte väl kanske inte att det var någon riktig höjdare.
På kvällen så skulle kärleken iväg på herrmiddag så då kom min lillasyster på besök. Skönt att ha lite sällskap. :)
 
Torsdagen den 29/8 så behövde kärleken åka och jobba och jag och skrutten skulle vara ensamma hemma en hel dag för första gången. Det blev ingen bra dag... *puh* Hon var sååå ledsen och vad vi än hittade på så blev hon inte glad. När kärleken sen väl kom hem så var jag helt slut!
Jag kan konstatera att jag är grymt imponerad på ensamtående föräldrar!
Vi trodde att anledningen till den dåliga dagen berodde på att hon hade ont i magen. Vi googlade på magont för bebisar och fick fram att det fanns två olika sorters droppar att köpa, Semper Magdroppar och Minifom. Vi gick ner till centrum och införskaffade båda två.
 
Fredagen den 30 /8 tog vi en skön prommenad i solen. Lillskrutt sov hela tiden och vi passade även på att gå in på centrum så att jag kunde köpa mig en ammningsbh. Jag hade bara använt ett amningslinne innan. Klockan 10.30 fick vi besök av BVC och vår barnsköterska Maria. Vi fick en massa broschyrer och läsa och vi passade på att ställa lite frågor som vi hade. Lillskrutt blev även vägd och då uppgick vikten till 3280 gram igen, dvs samma vikt som vi födseln. Så skönt att veta att hon gick åt rätt håll! :)
 
Ska försöka skriva mer imorgon igen, nu måste jag kolla på "En klassiker" på ettan. Jag och syrran ska nämligen köra klassikern snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0