Tiden flyger fram. Vår prinsessa är idag 1 månad och 10 dagar gammal. <3 
Mitt bloggande har varit nedlagt en tid pga att jag helt enkelt inte haft tiden. Nu har jag fått lite tid och det är för att jag och skruttan åkt på "semester" till mormor och morfar. :) 
 
Den här månaden som vi haft Selma hos oss har varit underbar men inte alltid en dans på rosor. Det är definitivt tuffare att få barn än vad jag föreställde mig. Selmas mage har krånglat och mina bröst har varit ömma. Nätterna har varit tuffa med lite sömn och hon har svårt att ligga själv i sin säng. 
Men nu är vi hemma hos mormor och morfar och ska stanna här i två veckor för att få lite avkastning. Det är sååå skönt verkligen! :) Och ändå så har vi bara varit här i två dagar. 
 
Jag tänkte nu skriva lite kort om tiden som varit då jag har gjort anteckningar för dagarna som gått. Det är ju så roligt att kunna gå tillbaka och läsa sen. :) 
 
Måndagen den 9 september var dagen då vi på riktigt testade att använda BabyBjörnen. Vilken bra uppfinning!!
Vi hade en tid spanat efter en IPad att köpa på Blocket till morfar som fyller år den 14 oktober. Och natten till den 9 september (när jag ammade kl 04.00) så hittade jag en som jag mailade på. På morgonen fick vi svar att vi gärna fick köpa den då vi hade hört av oss först. Ibland är det bra att amma och surfa lite på nattetid. ;) 
Så då var det bara den lilla detaljen att vi skulle behöva åka iväg till Kists för att göra affären. Och det var då jag tog Selma i selen och drog iväg. Och det gick ju alldeles strååålande! Första gången med selen och första gången på tunnelbanan. :) Vi var riktigt stolta när vi kom hem kan jag säga. 
Lite senare samma dag så var det dags för vårt första besök på BVC. Jag tänkte att eftersom det gått så bra med selen tidigare på dagen så tog vi även den till BVC. Väl på BVC så var det dags för vägning och mätning. När blöjan åkte av så passade Selmis på att raketbajsa så både jag och vår BVC-sköterska Maria fick på kläderna. Åååååhhh!!! Och inte hade jag tagit med mig babyväskan heller så vi hade ingen ny blöja eller något ombyte med oss - dålig mamma!! Suck! Vi tog hand om bajset och gjorde vägningen. När det sen var dags mätningen så passade Selmis på att kissa på golvet också. Jaja, nu hade vi gjort allt och mamman lärde sig att man alltid måste ta med sig babyväskan. ;) 
 
Tisdagen den 10 september tog vi en långpromenad runt sjön på morgonen och vid lunch kom K och lilla Emilia på besök. Jättemysigt att få besök! Vi började med att hämta hem lite lunch och sen gick vi till lekparken. Selma sov mest hela tiden och ammade några gånger medan E for runt som en liten duracellkanin. :) Vi avslutade dejten med en glass på fiket i parken. Så härligt väder så vi kunde sitta i linne. :) 
 
Onsdagen den 11september så fick vi besök av Eva som var på besök i stan efter att ha varit utomlands en vecka. Selmis fick massa fina presenter. <3 Så mysigt att ses, det sker inte alltför ofta tyvärr. 
Lite senare på dagen tog vi en prommis runt sjön igen. Väldigt skönt väder även denna dag. 
 
Lördagen den 14 september tog hela familjen en tur till Ursviks motionsområde. Pappa sprang en mil och jag och Selma tog vagnen på en tur på 2,5 km. Gisses va jobbigt det var med vagnen i alla backar i skogen. Puh!!! Självklart så ville inte Selmis ligga i vagnen hela rundan så det blev selen. När vi kom tillbaka till bilen igen så var det dags för mat så jag satte mig i skuffen och ammade. När pappa sen kom så bytte vi även blöja där i skuffen. :) När vi kom hem på eftermiddagen så hämtade vi hem pizza och hade myskväll. :) 
 
Söndagen den 15 september åkte vi iväg till CityGros för att storhandla. Eftersom att selen varit så bra innan så fortsatte vi med den och det gick så bra så. :) Efter mathandlingen så gjorde vi även ett besök på Bauhaus och Hornbach. När vi kom hem så kom Jerry på besök, första gången han träffade Selmis. :) På eftermiddagen följde vi med Selmas moster till Sundbyberg för att titta när hon sprang Ifromloppet. Jätteduktig var hon! 
 
Nu nu har jag en liten prinsessa här som ska ha mat. Hörs snart igen! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0