Lördagen den 31/8 så fick lillskrutt träffa farmor för första gången. Farmor kom vid lunch och stannade fram till eftermiddagen innan hon åkte hem igen. Hon skämde bort oss med att ta med sig mat och bjuda oss på. Sååå gott! Fläskfile och potatisgratäng. Mums för oss som numera mest äter matlådor och mat som går snabbt att laga. ;)
Lillakrutt satt hos farmor i soffan och myste en bra stund. Tror att båda två somnade till lite. ;)
Vi hade sen länge varit bjudna på kräftskiva hos kärlekens chef just denna lördag. Vi hade sagt att vi antagligen inte skulle kunna komma men om lillan hade en bra dag så kanske.
Och vet ni vad - vi kom faktiskt iväg och vi hade en fantastisk kväll! :) Lillan skötte sig dessutom exemplariskt och alla beundrade vår lilla diamant. <3 Även jag fick lite beundrarblickar gällande att jag redan fått bort hela gravidmagen (och detta var alltså efter 11 dagar). Det var lite roligt att få lite uppskattning. :)
Jag har nog haft en väldig tur när det gäller att få bort de extra gravidkilona som man lagt på sig - de försvann på en gång. Jag har idag (10/9) bara 1,5 kilo kvar. :)
 
På söndagen den 1/9 kom min lillasyster över för att vara lite barnvakt. Jag skulle nämligen färga kärlekens hår. Det gick jättebra och lillan låg hos moster och sov hela tiden. <3
Eftermiddagen blev sen inte lika lyckad då lillan inte var på bra humör. Vi försökte oss på en prommis men hon var så missnöjd så vi gick hem igen. På kvällen "lyxade" vi till det med pizza. Så skönt att slippa laga mat!
 
På måndagseftermiddagen den 2/9 så kom min älskade mamma på besök! <3 Lillan fick alltså träffa mormor för första gången. <3 Mormor hade tagit ledigt i några dagar för att vara hos oss då kärleken nu skulle börja jobba. Kan säga att det var LYX att få ha mamma här i några dagar. <3 Såå skönt att få lite avlastning!
Natten till måndagen var en riktigt besvärlig natt... Lillan ville äta varje timme och sen ville hon inte sova i nästet. Så det blev att hon fick sova på mitt bröst. Dessutom så hade jag nu börjat få REJÄLT ont i bröstvårtorna, sårigt och ömt. Aj aj AJ! Det var så illa att jag där på natten övervägde att sluta amma helt och gå över till bara ersättning... På morgonen så ringde vi till amningshjälpen och vi fick en tid på Karolinska den 4/9.
När vi kommit upp ur sängen och lillan ätit sig mätt så tog vår lilla familj en prommis runt sjön. Sååå härligt att få ta en långpromenad. Vädret var dessutom underbart! När vi kom hem så sov fortfarande skruttan så vi hann laga mat, sätta igång en tvätt, plocka ur diskmaskinen OCH sova en stund innan hon vaknade. Det gäller att passa på när hon sover. ;)
 
Tisdagen den 3/9 fyllde vår älskling två veckor. <3
Dagen till ära så fick vår prinsessa ta ett bad. Denna gång gick det lite bättre än sist och hon skrek inte fullt lika mycket. Sen tog vi alla fyra (inkl mormor) en prommenad runt sjön igen. MYS! När vi kom hem kunde jag och kärleken gå iväg och handla lite mat medan skruttan var hos mormor. På kvällen så var mormor och moster ute och åt medan vi var hemma. Kände att en middag ute var lite för tidigt. ;) Men vi åt också gott, grillat. :D
 
På onsdagen den 4/9 hade vi tid hos amningshjälpen så jag, skruttan och mormor tog en promenad dit. Hade fått instruktioner om att lillan skulle vara hungrig när vi kom dit och nog var hon det kan jag lova! Hon gallskrek i 20 min (!!) innan hon fick äta. Anledningen till det var dels att vi var lite tidiga + att lärkaren var 10 min sen. Efter fem minuter var jag rätt stressad! Efter en kvart rann mina tårar och efter 20 min så började jag amma trots att vi inte hunnit träffa läkaren. Jag var så himla arg på att de var så sena och hade vi inte haft mormor med oss så hade vi lämnat stället utan att träffa läkaren. Men tillslut så fick vi iaf komma in och vi fick lite tips och trix på hur man får henne att ta ett bra tag om bröstet. Läkaren tog även en odling från min ena bröstvårta som var mest sårig för att se så att det inte var någon bakterie eller svamp. Fick även en uppföljningstid en vecka senare men den har jag nu avbokat så jag tycker att det går mycket bättre.
Efter mötet så gick vi hem och vi passade på att springa in på centrum för att handla lite. Det gick sådär. ;)
När vi var på ICA så började lillan att bli VÄLDIGT hungrig igen och gallskrek. Ååååhhh... Det slutade med att jag fick sätta mig utanför ICA medan mamma fick handla det sista. När mamma var klar så kom hon och satte sig med oss. Jag ammade skruttan och mormor matade mig med choklad. ;) Jag behöde energi och det snabbt! :) Väl hemma igen så gjorde mormor äppelpaj med egen vanlijsås - UNDERBART GOTT!! Sen kom moster och hennes sambo M över på tacosmiddag. Efterrätten var bäst! ;)
 
På fredagen den så åkte mormor hem igen. :( Vi saknade henne genast!!
När lillskrutt sov en stund vid åtta så passade även jag på att sova lite till. Det är så himla skönt att få en timmes sömn eller två när hon sover så att man inte är helt slut. När vi vaknat till sen så tig vi en prommis. Eftermiddagen var inte så jätterolig så skruttan var på dåligt humör... Men älsklingen kom hem på eftermiddagen och jag fick lite avlösning vilket var härligt!
 
Nu har jag en liten prinsessa brevid mig som vaknat och vill ha lite uppmärksamthet. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0