Ja gisses va dagarna går fort just nu! De bara springer iväg! Vår lilla bebis börjar bli en stor tjej nu - snart 5 månader. Och jag har inte jobbat sen den 12:e juli.... :) 
 
I söndags så hade vi en riktig mysdag bara vi tre. Vi började med en sovmorgon till nio!! Skönt!! Det är så härligt när Memlan somnar om över en timme! Sen pysslade vi lite hemma, bla så frostade vi av frysen. Så välbehövligt! 
Efter mysmorgonen så drog vi ut till IKEA och Hornbach en sväng. Avslutade turen med ett stopp på Maxi och lite storhandling. Memlan tyckte att det var läge med en rejäl bajsblöja. Så rejäl att det läckte igenom allt. ;) Så det blev en liten stressig handling. :) 
På kvällen när Memlan somnat hade jag och kärleken myskväll. Vi komlade film och käkade ribs, ananas, serano skinka och lite vin till det. Bra avslutning på veckan.
Det är väldigt skönt att vår prinsessa lägger sig vid kl sju på kvällen så att jag och älsklingen kan få varva ner och rå om varandra lite. <3 
 
I måndags så var det mammagruppsträff på BVC igen. Det är så roligt att träffas och prata bort en timme. Och nu börjar ju knattarna ha lite utbyte av varandra också vilket är mysigt. Memlan spanar in de andra knattarna och snackar högt och ljudligt med dem. ;) Efter träffen var vi fyra mammor som tog en fika tillsammans i centrum. 
Efter det var det dags för oss att gå hem och göra mat. Memlan började bli på ganska dåligt humör så det gick sådär. Köket såg ut som ett bombnedslag! Sen var tanken att jag skulle träna klocksn sex och vi skulle prova på barnpassningen på gymmet. MEN Memlan ville varken äta eller sova och när älsklingen kom hem var jag helt slut! Men han tyckte ändå att vi skulle dit och kika iaf. Sagt och gjort så gick vi dit alla tre. Jag missade mitt pass men vi tänkte att vi kan ju kolla in barnpassningen tillsammans eftersom att jag bokat en plats. 
När vi kom dit så var det sju (!!) barn och en ledare där. Av dessa sju så var 4 ettåringar... Vi kunde ju inte lämna Memlan där. Hon kräver ju en person bara hon. 
Men men, vi satte oss där och lekte lite så att Memlan fick testa att vara där iaf och hon tyckte att det var roligt. :) 
Jag ska försöka med barnpassning på dagtid istället, då är det nog lite färre barn där. 
 
Igår så vat vi på BVC och mätte och vägde. Lilltjejen väger nu 6860 gram och är 62,5 cm lång. <3 Pratade även lite om mat och Maria tyckte att vi kunde börja öka upp matintaget. Så nu kör vi gröt med katrinplommonpure till frukost och kvällsmat + ett mål mat (idag palsternackspure) till lunch/middag. Det märks att skruttan gillar mat, hon mumsar så gott och mmmm:ar när hon får smaka. :) <3
Och igår var vi på babysim för första gången. Jätteroligt!! :) Höll dock på att bli kaos av alltihop eftersom att fröken inte ville sova innan... Hon sov nog ungefär 5 minuter innan vi fick liv att väcka henne och gå iväg till bafhuset för att hinna. Men Memlan klarade det galant! :) Visst, hon ville ju inte riktigt göra alla övningar som läraren sa men hon blev iaf inte lädsen och arg. :) Denna gång var det kärleken som badade med henne, nästa gång är det min tur.
Efter badet så somnade hon som en stock i pappas armar. <3 Hon var heeelt slut! Sen var det bara att gå hem och sova för natten. 
 
Idag har moster hängt med oss. Det blev en låång prommis för fröken bestämde sig för att sova 1,5 timme. Mammas duktiga tjej! <3 Och nu sitter jag och moster i sängen medan Memlan sover. Mys! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0