Ja Gott Nytt 2014! Hoppas att ni alla hade en härlig nyårsafton och att 2014 visat sig från sin bästa sida såhär långt! :) 
 
Vi hade en trevlig men också lite annorlunda nyårsafton - iaf om man jämför med våra tidigare nyårsaftnar. :) 
Vi firade in det nya året här hos mamma och pappa och vi hade 6 vuxna gäster och 2 småttingar som gäster. Totalt var vi alltså 10 vuxna och tre småttisar. 
En liten parentes gällande de tre små är att alla tre är små IVF:are. :) 
Lilla Memlan hade klätt upp sig i sin nya röd- och vitprickiga klänning som hon fick av Tytta i julklapp. Söt som ett litet sockerkorn var vår lilla prinsessa! <3 
Sen matchade ju tyvärr inte humöret hennes söta lilla klänning. ;) I princip så gnällde och skrek hon ända från att gästerna kom till att hon somnade för natten. Den sista timmen gallskrek hon... Vi gick i skift hela familjen, kärleken började, sen jag, sen moffin och tillsist mormor och då somnade hon i min säng. <3 
Under tiden moffin var uppe med skruttan fick jag ett litet sammanbrott i tvättstugan. Kärleken kom in och kramade på mig och vi pratade lite och konstaterade att det kommer att bli bättre. Hon är ju trots allt vår lilla skatt! 
Sen kunde vi gå ut och njuta av kvällen. 
M och G stod för förrätten - toast skagen. M, T, G och S stod för varmrätten - oxfilé och potatisgratäng och jag och kärleken stod för efterrätten - glass o four. Såååå gott alltsammans! 
Vid nyårsslaget släppte vi upp tre stycken lyktor, en för Memlan, en för Oscar och en för Livia. <3 
Livia och hennes föräldrar hade dock åkt hem innan tolvslaget. Livia höll nämligen låda efter att Memlan somnat. Och tillslut gav M och T upp och packade ihop och åkte hem. Det blir aldrig som man tänkt sig med barn. :) 
 
Det höll på att bli så att jag ammade in nya året men med fem minuter tillgodo så blev prinsessan mätt och somnade om i sin egen säng så jag hann ut till de andra. 
Vi smällde av några raketer och skålade. Trodde Semlan skulle vakna av raketerna men hon sov så gott. <3
Efter raketerna så sa vi tack och godnatt, resten satt upp till klockan två innan de också sa god natt. 
 
Och idag är det nyårsdagen, 2014, det år som prinsessan kommer att fylla ett! <3
Det har varit en ganska lugn dag. Semlan vaknade klockan fem (!!!!) och ville gå upp. Jag försökte få henne att somna om i en halvtimme men det gick inte alls. Halv sex gick kärleken upp med henne sen bytte han av mig kl åtta. Kvart över tio blev jag avlöst av mamma och pappa. Alla fick på så vis sova. :) 
Nu är det soffmys som gäller, Agnetas nyårskarameller. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0