Ja, då var vi hemma i stan igen. Blandade känslor så klart, vi saknar mormor, morfar och farmor + alla andra men det är också väldigt skönt att komma hem. :) 
 
Vi började resan redan igår med att åka från mormor och morfar hem till farmor och stannade där en natt. Farmor bjöd på tacos så det blev myskväll i soffan. 
Memlan har blivit duktig på att åka bil tycker jag. Skönt eftersom att vi gör långresor då och då. Vi försöker ju alltid börja åka när skruttan ska sova och då försvinner det ju lite tid. När hon är vaken så brukar hon greja med sina leksaker och prata med mig som sitter bak med henne. Favvoleksaken i bilen är just nu en tom påse Gott och Blandat. ;) 
Hon har också blivit mer "med" nu. Hon tittar alltid upp om man börjat prata med henne och det är riktigt roligt att prata med henne nu för man får väldigt ofta svar. :) Det är väldigt ofta som den lilla damen pratar högt och ljudligt. ;) 
Idag lärde jag henne att göra pruttljud med munnen, hahaha. Det var ju egentligen inte min mening, jag busade bara med henne och gjorde pruttljudet och då började hon också göra det. Och nu vill hon inte sluta med det, hahaha, nät vi var på ICA och handlade nyss så höll hon låda. ;) 
 
Sista dagarna hemma hos mormor och morfar så var vi och hälsade på Semlans gudmormor. Det var jag, Memlan och Moffin som åkte dit. Jag hade inte hunnit käka ngn frukost så Tytta bjöd på gofrukost. :) Mysigt! 
Vi har också varit nere på stan och fikat med gudsonen och hans familj. Passade även på att kolla in rean och fyndade två toppar. Blev även ett par jeans och en scarf. Bara ca två kilo kvar nu sen är jag nere på samma vikt som innan graviditeten. :) Ska jag vara helt ärlig så har jag inte kämpat speciellt mycket hittills men nu vill jag satsa lite. Gillar inte hur min mage ser ut just nu, den ska trimmas till. 
 
Nu ska vi kolla JVM finalen i hockey. Sverige - Finland. Till det en smarrig sallad! :D 
Semlan har somnat så nu har jag och älsklingen lite mystid för oss själva. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0