Semlan somnade 13.10 och nu är klockan 13.32. Efter att hon somnat gick jag ut och städade rent köksbänken och bytte sorteringspåsar, men nu är jag tillbaka här i sängen brevid Memlan igen. Hoppas på att kunna hjälpa henne förbi sömnskarven som snart är på G. Vi får väl se hur det går. ;) 
 
Gårdagskvällen blev jättetrevlig om än lite stressig i början. ;) Jag hittade en barnvagn på Blocket för 800 kr som vi ville ha. Vi planerar nämligen att ha en vagn hemma hos mina föräldrar så att vi ska slippa kånka med oss vagnen varenda gång vi åker upp. Så jag hörde av mig till säljaren och iom att jag hört av mig först så fick vi köpa den om vi ville. Ringde till älsklingen som satt i bilen på väg hem från jobbet och frågade om han kunde åka och hämta den. Sagt och gjort så drog han iväg och gjorde det. 
Iom att älsklingen åkte iväg så var jag hemma själv med Memlan. Det var ca 40 min innan gästerna skulle komma och jag hade inte duschat... Det slutade med att Memlan fick sitta i babysittern utanför duschen medan jag duschade. Hennes humör var inte strålande men med hjälp av lite dans och sjungande på "Nyss så mötte jag en krokodil" så klarade vi av det. Hahaha, vilken syn det måste ha varit. :) Och blött blev det också eftersom jag var tvungen att ha duschdörren öppen. ;) 
Precis när jag haft i balsamet så hör jag att det ringer på telefonen. Jaja tänker jag, det får jag kolla sen. Då knackar det på dörren också!
 
Sömnskarv.....
 
Nej, det gick ju inte så bra med skarven... Så nu sitter vi i soffan med pappan. En halvtimmes sovning även denna gång. :) 
 
Åter till duschen. Hör alltså att det knackar. Expressduschar ur balsamet och tar en handduk och springer till dörren. Där står lillasyster och ska lämna tv-spelet som vi ska ha till kvällen. :) Hon blev lite fundersam över varför vi inte öppnade när hon hörde oss därinne. ;) 
Skyndade mig att klä på mig lite kläder och 5 min senare kom gästerna. Tur att det var goda vänner som inte bryr sig. :) Sen gjorde vi tacos tillsammans, supergott som alltid. Vid åtta somnade både Memlan och Elise och då satte vi igång med tv-spelandet. Mario på Wii. :D 
 
Idag när vi vaknade så var det alldeles vitt ute. Jättevackert! Vi käkade frukost och sen tog vi en prommis ner till vattnet. 1 timme var vi ute och njöt. Semlan sov ju som vanligt bara 30 minuter... 
Nu håller på att städa bort julen och fixa lite här hemma. Kl 17 är vi bjudna på middag hos moster. Mys! 
Skönt att det bara är lördag idag, en dag kvar med helg!! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0