Idag har jag varit in till IVF kliniken i Falun och fått sett och lyssnat på minis lilla hjärta. Hihi, tänk att det ligger en liten liten människa i min mage. En liten underbaring till. ❤️
Jag känner mig ju väldigt gravid med illamåendet och tröttheten men ändå så är det väldigt skönt att ha fått bekräftat att det är ett litet frö där inne och att allt ser ut som det ska. Tryggt! 
Nästa steg är nu att vi ska göra NIPT. Vi hade aldrig hört talas om NIPT innan vi fick höra det från en läkare på lärarhusets Odenplan som vi pratade med. Vi har varit i valet och kvalet på om vi skulle göra KUB i Sverige eller hemma i Brasilien men nu är vi säkra på att vi kommer att göra NIPT i Brasilien. NIPT är en variant på KUB där det räcker med ett blodprov från mig och inget ultraljud. Det är också en säker metod med ca 99% säkerhet. 
Ska bli spännande! Med NIPT kan man även få reda på vilket kön barnet har och vi är ju så nyfikna så det kommer vi att kolla. ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0